Gå til innhold

samle shared i server 2008 R2(fil-server) mot andre pc`er

Anbefalte innlegg

Nåken som vett om et program eller lignene som samler infoen på disker som er i shared, på samme måte som i Home server console?

Det eg e ute etter, er 4 mapper:

Movies

Tv-shows

Pictures

Software

Eg hadde Home server, men fikk barra krøll, å når eg sko legga inn nytt os, så brukte eg dag og natt for å overføre filer som var i "console". hvis eg hadde avinstallert WHS, så ville filene blitt korrupte sånn som eg har forstått det.

Det gidde eg ikkje å trøbble med igjen..

Nå har eg då lagt inn Win server 2008 R2 istedet for.

ser for meg nåke i samme dur som conseptet bak Xbox media center..

Blei tipsa om "Distributed file system" , men har ikkje fått satt meg inn i det ennå, kan det verr det eg leita itte?

Mvh

Endret av Azaziel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge vært på utkikk etter akkurat det samme, da WHS ikke er laget for å bli brukt i Hyper-V.

Så på DFS selv, men sånn jeg forsto DFS, er det bare nyttig til fordeling av filer/innhold mellom flere ulike servere, og hadde ikke støtte for en lagringspool.

Det nærmeste jeg kom WHS sitt system, er å montere harddiskene som undermapper og dele de.

eks:

Videoer (delt som \\eksempelPC\Videoer\)

\TV-Serier (HDD1)

\Filmer (HDD2)

\HD-Filmer (HDD3)

Dette kan igjen deles opp i:

Videoer

\TV-Serier

\A-D (HDD1)

\E-Z (HDD2)

osv, men dette er et system som må passes på, og hvis du går tom for plass i en mappe (eks A-D) må du enten flytte over en hel bokstav sånn at det blir (A-C) eller kjøpe en ny og større harddisk å montere den, for så å kopiere alt innholdet dit igjen.

Dette er da selvfølgelig mitt "tvangs-systematiserte" syn på saken. Det er med andre ord mulig, men ikke helt optimalt fra mitt synspunkt, så jeg holder meg til WHS enn så lenge :)

Håper dette hjalp litt!

edit:

Bare for å kommentere på noe av det du har skrevet i posten din:

Filene blir ikke korrupte hvis WHS blir avinstallert. De ligger på den aktuelle harddisken i en skjult mappe som heter DE. Det er nettopp dette som er fordelen med WHS. Hadde du brukt RAID0 til å slå sammen disker, hadde filene blitt delt i to, og blitt ubrukelige, dette er ikke tilfelle med WHS.

Ulempen med WHS er jo at det er veldig knotete hvis du må reinstallere WHS, og ikke får til med "Server Reinstallation". Da må alt innholdet kopieres til de delte mappene på nytt. Noe verre enn det er det ikke.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...