oasisuk Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Finnes det noe gode ørretvann i dagsturavstand fra Bergen, ønsker å bruke spinner på ferksvannstang fra land. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det finnes en del fine ørretvann i bergen og mange ukjente perler som er rett utenfor døren nesten. Er vann som man kjører forbi og ikke tenker over kan huse stor og fin ørret fordi det er midt i befolkede områder og ikke langt på vidden. ER bare å prøve seg fram og finne en av disse. Av kjente "perler" som man kan fortelle om (de beste holder man kjeft om) kan eg nevne nessttunvannet som har både abbor, gjedde og stor ørret. Her har eg faktisk tatt rekorden min i ørret med en fisk på 1.5kg ca for mange år siden. Ser ofte store fine rugger i elven om høsten. Når det er gjedde i vannet sier det seg selv at det kan være lite ørret men de som er der er store. Hvis du fisker i elven kan du øke sjangsene med å få ørret og det er store der også men de største finner du i vannet. Ellers er/var det et lite vann like ved flesland som tidligere var på innsiden av flesland og dermed fikk man ikke tilgang til vannet. Siden de driver og bygger og fyller igjen vannet har dette stedet blitt "åpnet" og eg oppdaget fort at her var det noen STORE rugger. Fikk noen store ørret på flue og mistet mange fine. Har ikke fisket der i år så eg vet ikke om vannet er fylt helt igjen eller om den forsatt er det. Svogeren fikk en stor ørret der med magen full av frosk så de er rimelig glupske der. Ta deg en tur på disse eller sjekk andre vann. Kom gjerne med rapport om kordan fisket ble. Skittfiske! Lenke til kommentar
oasisuk Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Takk for kjempeflott svar, noen mulighet til å lime inn et kart som viser hvor nestunvannet er og hvor det kan være ok å stå. Kjenner du forresten til noen vann i Åsane området? Endret 15. juli 2009 av oasisuk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå