towoha Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hei. Jeg har en HD som jeg ikke får brukt i Windows, men i Linux. Hvis jeg putter disken i min Win maskin (enten via IDE eller i eksternt kabinett) finner ikke maskinen disken annet enn i "Disk Management" Via kontrollpanelet og der får jeg beskjed om at disken har ukjent format. (Skjønt den er formatert i en Win maksin med NTFS.) Men hvis jeg stikker den i en Linux maskin popper den opp med det samme og alt er i skjønneste orden... Disken er brukt gjennom flere år i Win maskin, også fant jeg ut at jeg skulle prøve Lin (men det var ikke noe for meg) Så satte jeg maskinen min tilbake til Win, etter dette har jeg ikke fått brukt disken... Og gi og med jeg har hatt den i mange år ligger ALL min data på denne siden det er denne jeg har brukt som backup oppigjennom.... Noen ideer der ute??? Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Kan jo sjekke partisjonstype og bootsektor. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå