magnusalex Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Hei, Vurderer å bytte ut EF-S 17-85mm IS USM med EF 17-40mm f/4.0L USM. Noen som har erfaringer med denne? Er optikken grei til en "nybegynner som ønsker å oppgradere utstyret sitt"? Canonsystem, selvsagt. Endret 12. juli 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Et solid objektiv med veldig god bildekvalitet. Fokuseringen er kjapp og lydløs. Prisen er derimot ikke så hyggelig. Tamron 17-50mm f/2.8 er både billigere og mere lyssterkt, men er ikke like bra når det kommer til byggekvalitet. Bildekvaliteten er til gjengjeld minst like god. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Et solid objektiv med veldig god bildekvalitet. Fokuseringen er kjapp og lydløs. Prisen er derimot ikke så hyggelig. Tamron 17-50mm f/2.8 er både billigere og mere lyssterkt, men er ikke like bra når det kommer til byggekvalitet. Bildekvaliteten er til gjengjeld minst like god. Jepp, helt enig. Det er riktignok en fornøyelse å bruke, og kapabel til å ta særdeles bra bilder i de rette hender. Brennvidden var dog ikke noe for meg, solgte det og kjøpte Sigma 10-20mm og 30mm 1.4 istedenfor, og har ikke angret på det. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Takk for tilbakemeldingene Tamron 17-50 har jeg kikket på, men tror ikke det blir det jeg går for. Har funnet 17-40 i utlandet for ca. 5800 kr inkl. norsk mva og gebyr, noe jeg ikke synes er alt for dårlig. Jeg får tenke litt til... Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Gjorde akkurat det samme byttet selv, og har aldri angret på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå