Gå til innhold

Er du Achievements junkie?

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan dere spiller.

Pleier du å jakte ned alle achievements før spillet blir parkert i hylla? Eller spiller du bare igjennom spillet og lar achievements komme naturlig, og bryr deg lite om å få alt?

Selv bryr jeg meg lite. Særlig på Story Driven spill som har lite gjentagelses verdi, jeg orker ikke å gå igjennom et spill en gang til bare får å få noen achievements. F.Eks Splinger Cell, Lost Odyssey, Fable II.

Mens spill som, Lego, Grand Theft Auto, Sports Spill (Fight Night, Tiger Woods), Platform spill osv kan være gøy å gå Achievement hunting.

Og achievements som fokuserer på at du skal klare spillet på alle vanskelighets nivåene hater jeg, og synes burde vært forbudt. Dem dropper jeg.

Hva med dere? Hvilkne spill har du klart 100% på?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan nok si jeg er det ja :) digger achievements, spiller for det meste guitar hero, ganske gøy og prøve på achievementene etter man har runna det. Jobber også med gears of war, prøver å få så mange som mulig, synes ikke jeg har fått nok ut av spillet, bare ved å ta campaign :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Var helt achievementsjunkie for et halvt år siden. Pløyde gjennom spill hvor jeg fikk easy achievements selvom spillene sugde. Jeg blir helt flau over meg selv ;>

Ihvertfall - det er over nå, og jeg bare koser meg med spillene.

Kun de aller beste gidder jeg pløye gjennom en gang til.

Battlefield bad company singleplayer f.eks.

Lenke til kommentar

Faktisk aldri ofret det en tanke. Når jeg er ferdig med et spill så ser jeg ingen grunn til å spille det igjen for å få en achivement her og der, og når jeg spiller et spill igjen er det fordi jeg syntes det var eksepsjonelt bra og ikke p.g.a achivements.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Jeg er nok en liten achievement junkie :wow:

Ikke så ille da...Driver ikke og booster online og sånn, men jeg er glad i achievements ;) Har ikke 100% i så mange spill da. Bare i Fifa world cup og delvis i Oblivion(har 1000/1250, har ikke Shivering Isles)

Når det gjelder story driven spill spiller jeg som oftest en gang uten å tenke på achievementene, og så eventuelt en gang til for å prøve å få noen ekstra. På sportspill hunter jeg dem ganske kraftig. På PES 08 hadde jeg 900 GS, og har nå ca 850 på NBA 2k9. Tenker å få 1000 på det:)

Har hendt at jeg har spilt spill kun for achievements og, feks Kung Fu Panda nå nylig, lol. Det var faktisk litt morsomt, og jeg fikk 500GS så why not :p

Lenke til kommentar

Achievement junkie? Jo, mulig det :p

Lego Star Wars II - 1000/1000

Lego Star Wars The Complete Saga - 1000/1000

Lego Indiana Jones - 1000/1000

Avatar: TLA: TBE - 1000/1000 (Tar ca 2,5 minutter å gjøre, inkludert putte inn plata og se introvideoen)

Stuntman: Ignition - 795/1000 (Har tatt alle de vanskelige, men ikke online og constructor-challenges for de er mongo)

Totalt har jeg 12573 GP.

Lenke til kommentar

Er overhodet ingen junkie nei.

Får som regel nok av ett spill ved 1.gjennomspilling, da er eg stort sett lei. Så å jakte på achievements/trophies ser eg liten vits i for min egen del.

Flott system da, som gir mange spillere mye ekstra ut av spillene sine.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke. Hater folk som tror de er gamers fordi de har høy gamerscore, som er så stolte over sin samling av achievements, spesielt da det ikke er så vanskelig å få tak i de fleste av de. Spill jeg liker veldig godt kan det hende jeg jobber litt ekstra for å få tak i de fleste eller alle achievements for å få den følelsen av å gjennomført det 100%, men ellers bare kommer de som jeg spiller som regel.

Dessuten bruker de fleste spill achievements som en billig metode for å "forlenge" spillet.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Kommer litt an på spillene, CoD spillene har jeg satt meg selv litt i prøve for å ta alle singleplayer achievementene... noe som kan være rimelig frustrerende, hehe

Men stort sett pleier jeg å lese igjenom en achievementsguide før jeg starter

Så under spilling ser jeg om det er greit å for eksempel utforske litt ekstra.

Må inrømme at jeg liker når det plinger til og achievements symbolet dukker opp, ekstra moro er det hvis det kommer flere på en gang :dribble:

Lenke til kommentar

Overhodet ingen avchievement junkie. Jeg spiller gjennom spillet som regel 1-2 ganger og noen achievements følger selvfølgelig med.

Men er litt merkelig å tenke på hvor utrolig tilfredstillende det er når det popper opp!

Og som han over meg her sier, enda mer når det kommer flere på rad! :dribble:

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil ikke gå så langt som å si at jeg er en junkie, men det er jo klart det at om jeg er klar over at jeg er ett sted i spillet hvor det er mulig å få en achievement er det klart at jeg går for det. Jeg spiller ikke spill for achievementenes skyld, jeg spiller spillene for deres egen skyld og så står achievementene der som mini-mål jeg kan prøve å nå om jeg vil.

Lenke til kommentar

Kan vel kanskje si at jeg er en liten achivement junkie. men er ikke sånn at jeg går igjennom spillene 2-3 ganger for å få 1000 achivement points. Jeg har fått 1000/1000 på Halo 3 og på Dirt men de andre spillene som GH osv spilles bare for å rundes ikke for å få 1000/1000 :)

Lenke til kommentar

Egentlig bryr jeg meg ikke i det hele tatt om achivements. Jeg spiller fordi spillet er morsomt. Dessuten liker jeg ikke helt gamerscore, da en som har råd til å kjøpe en rekke spill automatisk får mer gamerscore enn en som bare har råd til ett eller to spill, nettopp fordi han har flere spill. Men når det er sagt hender det seg ganske ofte at jeg strever litt ekstra for å få ett achivement jeg nesten har fått. Mener Amped3 hadde et achivement for å klare et triks eller få en høy poengsum. Normalt ville jeg ha droppet det, men fordi det var et achivement satt jeg en god stund og øvde for å få det til. Litt slit var det, men det gikk da til slutt. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er på achievements-kjøret. Jeg skammer meg ikke, snarere tvert imot.

For det første så vil jeg ha mine goddamn PROPS når jeg klarer no vanskelig greier, en konkret ting jeg kan slenge i trynet på de som våger å betvile mine mektige gaming-skillz.

For det andre, det øker levetiden og nytteverdien på mange spill, da en delachievements er lagt opp som minigames inni spill. Det er jævlig kjekt når man vil slå ihjæl litt tid. Forutsetninga er seff at det er gjort riktig, achievements som ikke er gøy å ta, ere liten vits å bruke tiden på.

For det tredje, jeg liker konkurranseaspektet, både blandt venner og og på internasjonale boards. Som for eks å være den første i verden eller Norge som runner ett spill, da føler jeg at jeg har oppnådd noe stort i livet. Noen kaller nerdete, men det er ikke mer geeky enn for eks de som spiller fotball, it's all a fucking game..

Så JA, jeg er junkie! Harru en femmer til ett spill elle?

Lenke til kommentar

Jeg er litt achievement junkie ihvertfall :p

Har 100% på:

LEGO Indiana Jones (1000/1000)

LEGO Batman (1000/1000)

Oblivion (1250/1250)

Shaun White Snowboarding (1000/1000)

Banjo-Kazooie [Arcade] (200/200)

Dash of Destruction [Arcade] (200/200)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...