BolleKalle Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Hmm.. kan rensing av cpu flata (med noe alkohol-væske) ha noe å si for stabiliteten til cpuen? Hvis det har kommet litt goop på en L1-bro eller noe sånt, bør det vel fjernes? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 A7V8X har ikke AGP/PCI lock, men du kan få den opp i relativt høy fsb for det.. Mener å huske at jeg klarte noe rundt 175-..-185 Mhz. 2,81Ghz derimot høres ikke helt sannsynlig ut. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 A7V8X har ikke AGP/PCI lock, men du kan få den opp i relativt høy fsb for det.. Mener å huske at jeg klarte noe rundt 175-..-185 Mhz. 2,81Ghz derimot høres ikke helt sannsynlig ut. Hvor høy FSB kan du ha før Hardiskene dine "blir borte"? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er en liten stund sia jeg kjørte så høy fsb, men jeg mner å huske at det stoppa rundt 180Mhz.. Da ville ikke kassa boote.. Edit: Jeg kjører med vannkjøling på NB, noen som kommer i samme hastighet med den passive?? Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Kan vel heller ikke hjelpe deg så mye men kjører selv med 12.5 x 187 som skulle gi 2337mhz. må da opp på 1.85 volt på cpu. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg tror mothafucka er litt ute og sykler, (eller er´n fucked?)når han påstår å ha en XP2100@2,81Ghz! Det er alltid greit å sammenligne slike (mistenkelig gode?) resultater med CPU-databasen her: http://www.cpudatabase.com/CPUdb/ Etter hva jeg kan se, inntar han topplasseringa med det resultatet! Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg har vel sikkert fått en 2500+ som klokker ræv... F@EN!!!! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har vel sikkert fått en 2500+ som klokker bakende... F@EN!!!! Synd det, fikk en tbread a siste gang jeg kjøpte cpu fra internett. Var drit kjipt Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 jepp.. Nei, nå skal jeg kutte L12 broa på den og se hva som skjer Skal visst være mulig å presse den litt lenger da. Lenke til kommentar
mothafucka Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 nå har dere vel lurt fælt på det med prosessoren min. hehe Jeg har bare skrevet litt feil. Den er på 2.21GHz, IKKE på 2.81GHz . Har vært ganske så glad hvis jeg har fått den opp i det med luftkjølinga mi. Kjører MP på 13 og FSBen på 170. Lenke til kommentar
Pr0cl0ck3r Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Når man klokker fsb'en så vil jo alt i hele maskinen klokkes. Er ikke dette farlig for andre komponenter ? dvs HD ram osv !?!? Question: Er MSI Hovedkort greie å overklokke med ? (MSI KT4V-L) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Når man klokker fsb'en så vil jo alt i hele maskinen klokkes.Er ikke dette farlig for andre komponenter ? dvs HD ram osv !?!? Question: Er MSI Hovedkort greie å overklokke med ? (MSI KT4V-L) 1. AGP/PCI Frekvens Lock (låser frekvensen slik at du ikke klokker opp andre ting som HD cd-rom osv.. 2. NEI Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Når man klokker fsb'en så vil jo alt i hele maskinen klokkes.Er ikke dette farlig for andre komponenter ? dvs HD ram osv !?!? Question: Er MSI Hovedkort greie å overklokke med ? (MSI KT4V-L) Når man har hk med agp/pci lock så er det ikke noe problem. Mange HK har divider også.. (KT333/400) og dette gjør at man kan klokke uten å få for høye agp/pci hastigheter. Ram kan du velge om du skal klokke opp, og eventuelt hvor mye.. men dette gjøres nesten alltid for å øke minnebåndbredden. MSI er blandt de kortene som er dårligst til overklokking. Sats først og fremst på et kort med nForce2 chipset.. utover det kan jeg anbefale Abit NF7 som er blandt de beste.. mest sannsynlig DET beste. Edit: staveleif Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Når man har hk med agp/pci lock så er det ikke noe problem. Mange HK har divider også.. (KT333/400) og dette gjør at man kan klokke uten å få for høye agp/pci hastigheter. Ram kan du velge om du skal klokke opp, og eventuelt hvor mye.. men dette gjøres nesten alltid for å øke minnebåndbredden. MSI er blandt de kortene som er dårligst til overklokking. Sats først og fremst på et kort med nForce2 chipset.. utover det kan jeg anbefale Abit NF7 som er blandt de beste.. mest sannsynlig DET beste. Edit: staveleif En ting: hva menes med divider? har et KT400 kort til AMD. Er divider at 100/133/166 MHz gir 33/66 Mhz for pci/agp? dvs: det har ingenting å gjøre med at når jeg stiller 136MHz så øker agp/pci til 68/34MHz? Det er lock som kan holde dem ned på 33/66 eller?? er litt forvirret! AMDturbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå