molland Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hei Etter som jeg er fersk speilrefleks kamera bruker, så lurer jeg på noe litt sånn i første omgang. Når jeg henter bilder fra kamera (nikon d60) og til pc'en så blir bildene store, jeg lurer da på hvordan str er "normal" til å resize bilder til? Slik att bildene ikke er over hele pc skjermen og må scrolle ut til sidene Frode Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg tar vare på alle bildene jeg tar (som er verdt å ta vare på, selvsagt) i full størrelse. Det tar plass, men harddisker er billige for tiden De bildene jeg virkelig liker resizer jeg ned til omtrent 60% av full størrelse samtidig som jeg redigerer dem ved å justere levels, fargebalanse etc - pluss en oppskarping. De lagres i egen mappe et annet sted på disken. Btw: Husk at du også bør ta en backup av bildene dine, så du trenger dobbelt opp med plass på forskjellige disker Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det finnes da virkelig ingen grunn til å resize bilder for visning på skjermen! Alle bildevisningsprogram har jo et valg for "fit to window" eller lignende Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det finnes da virkelig ingen grunn til å resize bilder for visning på skjermen!Alle bildevisningsprogram har jo et valg for "fit to window" eller lignende Jo, for visning av bilder på nett. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det finnes da virkelig ingen grunn til å resize bilder for visning på skjermen!Alle bildevisningsprogram har jo et valg for "fit to window" eller lignende Jo, for visning av bilder på nett. Ja det gjør jeg også selvfølgelig når jeg legger bilder på nett, men det var resizing for visning på PC-skjermen både trådstarter og jeg snakket om Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det finnes da virkelig ingen grunn til å resize bilder for visning på skjermen!Alle bildevisningsprogram har jo et valg for "fit to window" eller lignende Jo, for visning av bilder på nett. Ja det gjør jeg også selvfølgelig når jeg legger bilder på nett, men det var resizing for visning på PC-skjermen både trådstarter og jeg snakket om Anbefaler jpg filer med maks B:1280 pixler, H:768 pixler komprimert til 300 - 500 kB Dette passer de fleste skjermer og vises greit på de fleste prosjektorer. Vi bruker dette som standard for innsendelse av konkurransebilder i fotoklubben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå