molland Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Begynner å bli litt bekymret for laptopen her, venstre side av skjermen blinker litt sånn hurtig og jeg synes att den delen av skjermen kanskje er litte granne mørkere enn resten av skjermen. Holder laptop (skjermen altså) på å ryke eller hva skjer? Den delen av skjermen det gjelder er ca 10 cm fra venstre kant. Laptopen er en compaq nc6220, er nok noen år gammel. Blinken er ganske hurtig og synes det kan være litt slitsomt å se på til tider. Frode Lenke til kommentar
abrj Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Kan virke som om det er skjermen som er i ferd med å gå. Kan være noe så banalt som dårlig kontakt også. Føler med deg Lenke til kommentar
molland Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Hmm Det har roet seg litt, men fortsatt blink siden jeg postet her sist. Jeg har alltid latt skjermen stå "oppe" når jeg slår av pc'en for kvelden. Driver ikke med å åpne/lukke den. Så, jeg får vel jakte på en ny pc da.. er jo blitt litt avhengig av laptop nå etterhvert. Frode Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm Det har roet seg litt, men fortsatt blink siden jeg postet her sist. Jeg har alltid latt skjermen stå "oppe" når jeg slår av pc'en for kvelden. Driver ikke med å åpne/lukke den. Så, jeg får vel jakte på en ny pc da.. er jo blitt litt avhengig av laptop nå etterhvert. Frode Skjer dette i alle program eller bare ett? Lenke til kommentar
molland Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Hei Det ser ut til å være hele tiden, uavhengig av program etc, nå ser det ut som om det kan ha "spredd" seg litt mer over til høyre delen av skjermen. Men venstre del av skjermen er mørkere i fargen enn resten av skjermen Frode Lenke til kommentar
molland Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hei Nå er skjermen helt sort.... jeg tror det kan være den backlight kabelen (eller hva det nå heter) Jeg kan skimte ikonene på desktop'en hvis jeg bruker lommelykt direkte på skjermen. Det tyder vel på den kabelen? Dette gjelder en compaq hp nc6220, er det så fall vanskelig å bytte en slik kabel? Frode Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Snakk med selger, har du fremdeles kvittering. Husk du har 5 års reklamasjon.... Lenke til kommentar
molland Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Den er "gammel" tror nok kanskje den garantien har gått ut ser du. Dessuten har jeg kjøpt den privat (brukt altså) Frode Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den er "gammel" tror nok kanskje den garantien har gått ut ser du. Dessuten har jeg kjøpt den privat (brukt altså) Frode Snakk med produsent, den kan trolig spores på ett eller annet serienummer, mac adresse eller noe. Reklamasjonsretten er på 5 år, er den eldre enn det? Gjør deg selv en tjeneste ihvertfall med å sjekke det opp! Lenke til kommentar
molland Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, joda jeg kan da prøve, er usikker på alder. Kan maile til HP / Compaq med alt av nr på denne så kan jeg høre iallefall Frode Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, joda jeg kan da prøve, er usikker på alder. Kan maile til HP / Compaq med alt av nr på denne så kan jeg høre iallefall Frode Kjempefint, alltid lurt å starte i den enden. Surt å begynne å skru selv og ikke finne ut noe og samtidig ødelegge garantien ved å åpne maskinen. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje ringt istede, da får du ihvertfall ett øyeblikkelig svar. Av en eller annen grunn kan de bli sen med å svare på slike forespørsler. Fortell ihvertfal lhvordan det går. Lenke til kommentar
molland Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Heisann Da kan jeg meddele att laptopen har vendt tilbake igjen Har vært hos svogern som hadde deler liggendes og kunnskaper om å bytte skjerm+inverter, så nå funker alt pr nå ok. Jada vet ang garantien men nå er det iallefall iorden Frode Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Heisann Da kan jeg meddele att laptopen har vendt tilbake igjen Har vært hos svogern som hadde deler liggendes og kunnskaper om å bytte skjerm+inverter, så nå funker alt pr nå ok. Jada vet ang garantien men nå er det iallefall iorden Frode Ikke noe er bedre enn at ting ordner seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå