redsox Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hei jeg lurer på hvor mange og hvilke eksamner man må ta i tredje? takk Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Tre skriftlige og en muntlig. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvertfall norsk. Men er ikke det trekninger og greier a? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 3 skriftlige, en muntlig, 2 skriftlige blir trukket og siste skriftlig er norsk hovedmål, muntlig er også trekkfag. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Så man trenger altså ikke nødvendigvis å komme opp i nynorsk eller norsk muntlig? Lenke til kommentar
Ad Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Nei heldigvis ikke. Selv om en stor del av kullet mitt gjorde det. Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Gruer meg litt til muntlig. Hadde en enkel muntlig eksamen i 10 klasse,men det var det. Skulle egentlig hatt engelsk muntlig eksamen i år, men den ble avlyst siden læreren var syk. Virker som mange får dårligere karakterer på norsk skriftlig. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Norsk skriftlig er en vits, det handler ikke om faget i det hele tatt. Man må bare øve seg på å skrive tekster fra dag en av! Heldigvis er jeg lykkelig student nå selv om jeg bare fikk 2 på norskeksamen. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Øh, hvordan kan det å analysere en reklametekst være noe annet enn nettopp faglig norsk? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Øh, hvordan kan det å analysere en reklametekst være noe annet enn nettopp faglig norsk? Sist jeg sjekka så var ikke det den eneste oppgaven på norsk skriftlig. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Det jeg tror han mente er at de legger mer vekt på oppbygning, tekst struktur etc, istedenfor innhold i teksten... Lenke til kommentar
kvalm Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Sikkert svart på allerede; men man har i hvert fall skriftlig bokmål og nynorsk, samt et skriftlig og muntlig trekkfag. Endret 15. juli 2009 av kvalm Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Kan også nevnes at hvis du bare kan komme opp i to skriftelige eksamer så må du ha to muntelig. Dette skjer hvis ingen av programfagene dine har skriftelige eksamer. Da må du opp i både hovedmål og sidemål slik jeg har forstått det. Ikke helt sikker på hvordan det blir hvis du har fritak fra nynorsk/bokmål, kjenner ingen som har vært i den situasjonen. Endret 15. juli 2009 av Kaare_Jay Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Sikkert svart på allerede; men man har i hvert fall skriftlig bokmål og nynorsk, samt et skriftlig og muntlig trekkfag. Sidemål er ikkje lenger obligatorisk. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Sikkert svart på allerede; men man har i hvert fall skriftlig bokmål og nynorsk, samt et skriftlig og muntlig trekkfag. Sidemål er ikkje lenger obligatorisk. Jo. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Sikkert svart på allerede; men man har i hvert fall skriftlig bokmål og nynorsk, samt et skriftlig og muntlig trekkfag. Sidemål er ikkje lenger obligatorisk. Jo. N... nei? Eg kom ikkje opp i det. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 sant det, jeg som misforsto hva du mente :/ Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Øh, hvordan kan det å analysere en reklametekst være noe annet enn nettopp faglig norsk? Sist jeg sjekka så var ikke det den eneste oppgaven på norsk skriftlig. Sist jeg sjekket var de andre oppgavene også knyttet opp mot pensum, ergo er det en tåpelig uttalelse fra en toerelev. Lenke til kommentar
kvalm Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Mulig nynorsk skriftlig ikke er obligatorisk lenger, gikk ut av videregående i fjor! Har det med den nye reformen å gjøre, eller er det bare en lovendring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå