Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Daily-Drifter, hva mente du med det bildet? Jeg vet ikke hva det er engang. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er vel et DJ-apparat. Som forslag til hobby antar jeg Trening er en veldig god idé, gjerne i studio. Da er du i det minste blant folk, men du trenger ikke prate til noen. Kanskje NAV kan hjelpe med abonnementet? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) jepp mente at du kan sitte å spille og bli flink til å mixe når du kjeder deg hjemme, når man først kommer inn i det får man sjeldent nok tid til å spille så det bør ta seg av tia der du bare sitter med kjipe tanker, dessuten kan du spille for andre når du begynner å få det til trene er også gull ja edit: til den lange veggen med tekst på forrige side, sosiale roller er noe man tilegner seg selv. Er du innstilt på å være outsider vil du bli det... Endret 13. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
araziel Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har nok aldri snakket med noen om følelsene mine i RL, jeg har en veldig fjern familie, vi snakker aldri med hverandre bortsett fra usaklige ting, vet ikke om jeg hadde turt å dra til psykolog, sånne ting blir sett veldi hardt ned på i min slekt, alle skal være som de andre og holde kjeft ellers, og ingen skal snakke om hva de føler, om jeg hadde sagt feks "jeg er glad i deg" til noen i familien hadde jeg nok blitt kastet ut, ikke engang mor min får si sånt. Søk om tilbud og gå. Det skader ikke, og vedkommende kan sannsynligvis hjelpe deg å finne ut hva du kan gjøre framover. Ingen får jo noensinne greie på det dersom du ikke selv forteller det, så at andre evt. skulle se ned på deg på grunn av det er ikke noe å tenke på. Å være hos psykolog er ofte ikke "å snakke om følelser" i ett sett heller. Det er stort sett mye mer praktisk anlagt enn som så. Du kan få hjelp til helt normale ting, som hvor/hvordan du skal søke på skole, hvilken utdanning du kanskje passer til, og bare praktiske tips til hva du selv kan gjøre for å komme deg ut av depresjonen. Dersom du selv ikke føler noe behov for å snakke om følelsene dine ovenfor moren din så er det ikke noe krav at du skal legge ut om det heller. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hjelper Nav med å betale sånnt da? Trening og/eller psykolog? Trodde ikke man hadde krav på noe i Norge om man ikke har hatt jobb før. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hjelper Nav med å betale sånnt da? Trening og/eller psykolog? Trodde ikke man hadde krav på noe i Norge om man ikke har hatt jobb før. Joda. Ordningene er litt så-som-så for studenter som ikke har vært i jobb, og du må nok finne deg i å ringe/mase litt før ting går gjennom, men du har krav på en del. Du kan lese mye om hva og hvordan på nav.no. Om de betaler trening tror jeg neppe, men dersom du kun mottar minimumsbeløpet nå burde du søke om rehabiliteringspenger så snart du begynner behandling hos psykolog. Psykolog og legebesøk skriver du på et egenandelskort fram til du har møtt egenandelsgrensen, så søker du om frikort som i praksis betyr at videre behandling i kalenderåret som går på kortet er gratis. Psykolog blir du lettest sendt til ved å ta kontakt med fastlege (husk å få egenandelskort i skranken når du betaler). Si hva du sliter med og at du gjerne vil bli henvist til psykolog så fikser han/hun det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå