Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren stopper når jeg gir gass

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk min splitter nye scooter på fredag, og da jeg startet den, gikk den fint på tomgang. Men med en gang jeg øker turtallet, kveles motoren : ( Siden jeg ikke har stor peiling på dette, lurer jeg på om noen her har peiling på hva som er galt, og om dere kanskje vet hva som kan gjøres for å fikse opp i dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Fikk min splitter nye scooter på fredag, og da jeg startet den, gikk den fint på tomgang. Men med en gang jeg øker turtallet, kveles motoren : ( Siden jeg ikke har stor peiling på dette, lurer jeg på om noen her har peiling på hva som er galt, og om dere kanskje vet hva som kan gjøres for å fikse opp i dette?

På forhånd takk.

Den får for mye luft/bensin, så den stopper.

Lenke til kommentar
må du dyse opp eller ned og/eller stille på lufteskruen

har du kjøpt den ny? hvis du har gjort det så kjører du bare ned ditt du kjøpte den og be de ordne det ;)

Hvis den er orginal, så regner jeg med at den har dyse som passer? :p

Prøv å skru litt på luftskruen. :)

Lenke til kommentar
har du kjøpt den ny? hvis du har gjort det så kjører du bare ned ditt du kjøpte den og be de ordne det ;)

Vel, jeg bestilte den fra Oslo, og fikk den levert i Bodø.. så jeg får ikke kjørt den ned til og fikset det:p

Prøv å skru litt på luftskruen. :)

Er lufteskruen den som er merket med blå maling, som sitter på siden av forgasseren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En seriøs leverandør av en splitter ny scooter må kunne fortelle deg hvor du kan få utført garanti og andre reparasjoner samt service ol.

Dette burde nok og ha blitt nevnt av enten kjøper eller selger når handelen ble gjort.

Kan ellers ikke bidra med noe seriøse mekketips

FroD

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

IKKE SKRU på nye ting! Spesielt ikke når du ikke har peiling! Be heller forhandleren fikse det for deg, du har garanti på den hvis den er helt ny.

Sent svar, men måtte bare si det.

ole christian: TMS = Trash, Metal & Shit. :) Nei men sånn seriøst, har du prøvd å helle på kondensfjerner og prøvd å bytte plugg da? Hvis det ikke hjelper, rens luftfilteret ditt. Hvis det ikke hjelper, kontakt et lokalt MC verksted. :)

Endret av tottings
Lenke til kommentar

IKKE SKRU på nye ting! Spesielt ikke når du ikke har peiling! Be heller forhandleren fikse det for deg, du har garanti på den hvis den er helt ny.

Sent svar, men måtte bare si det.

ole christian: TMS = Trash, Metal & Shit. :) Nei men sånn seriøst, har du prøvd å helle på kondensfjerner og prøvd å bytte plugg da? Hvis det ikke hjelper, rens luftfilteret ditt. Hvis det ikke hjelper, kontakt et lokalt MC verksted. :)

tms=trash,metal & shit den likte jeg hahah men jeg skal prøve det med kondensfjerner,tennplugg og luftfiltere.men hvorfor er tms så daårlig husk at det er 4 takter så den har mere rolig gange enn 2 taktere og den mopeden min har jeg kjøpt brukt,men jeg takker for alle råd

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sistemann: Høres ut som om den ikke får bensin.

Sjekkliste:

-er det bensin på tanken?

-er bensinkranen åpen?

-er bensinkranen tett/full i rusk? Ta av slangen og se om det renner bensin.

-er bensinfilteret tett? Følg bensinslangen fra tanken til forgasseren, ta den av der den går inn i forgasseren og se om du ser en liten ring ytterst på røret fra forgasseren. Ta den i så fall ut, det er en liten kaninkondom også kjent som et bensinfilter. Mitt gikk tett 3 ganger sist sesong.

Å begynne å stille på blandingsskruer osv uten å sjekke enklere ting først kan være dumt..

Endret av knetrom
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

må du dyse opp eller ned og/eller stille på lufteskruen

hei jeg skulle kjøre min p.g.o. scooter til bensin stasjonen men så gikk den helt tom å da jeg fylte den opp igjen så ville den ikke starte hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar

hei jeg skulle kjøre min p.g.o. scooter til bensin stasjonen men så gikk den helt tom å da jeg fylte den opp igjen så ville den ikke starte hva må jeg gjøre?

Har du kjørt den på reserve? Såfall kan forgasseren være tett.

Prøv å bruk startgass?

Full choke, ingen gass?

Er det vakuum forgasser i den?

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
Jorgel skrev (På 12.7.2009 den 1.57):

Hei!

På forhånd takk.

hei jeg har samme problemet med min ATV men ville bare spørre om du har sjekka olja for metall og om motoren dytter olja opp igjen til pilaren 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...