dextercf Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Prøvde meg på litt "shift/tilt" teknikk idag. Reiste ut og tok noen bilder fra øverste etasje av det nye parkeringshuset til Gulskogen kjøpesenter (utkanten av Drammen). Her er de to jeg har fullført redigeringen på så langt. Whats the verdict? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvor mye tilt og hvor mye shift? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Øk brightness/contrast betraktelig på de samme partiene som du har utført lens blur på og skru opp saturation på de resterende partiene/midtpartiene, så får du en enda sterkere illusjon av at det er miniatyr. Nå tok jeg med forbehold om at du ikke har brukt tilt-shift objektiv, men effekten i ettertid. Motivmessig, så faller de rett inn for min del. Kunne kanskje ha savnet mennesker som gir en ekstra dimensjon av miniatyr til begge bildene. edit: noen mennesker som kanskje står mer utpå platået i bilde nr.1 =) Endret 11. juli 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Artige bilder, som hentet ut av en togmodellbane. Syns det funker bra Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Har ikke brukt noe tilt/shift objektiv, kun mitt Sigma 18-200 DC OS. I ettertid er det redigert i photoshop etter inspirasjon/instruks fra . Jeg kunne kanskje bumpet brightness/contrast på de uklare partiene, det skal jeg jammen teste ved neste skuddveksling. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det var stilige bilder Trodde først du hadde tatt bilder av en miniatyrby ett eller annet sted jeg. SYK. Dette må prøves. Noen som enkelt kan forklare hva shift/tilt går ut på, for en uvitende ? Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Det var stilige bilder Trodde først du hadde tatt bilder av en miniatyrby ett eller annet sted jeg. SYK. Dette må prøves. Noen som enkelt kan forklare hva shift/tilt går ut på, for en uvitende ? Sjekk den videon jeg har linket til over, det er egentlig ganske simpelt! Eneste man bør tenke over når man knipser bilder er at man bør komme opp i høyden slik at motivet er i fugleperspektiv. Det vil gjøre det med "trodverdig" siden man ikke så lett tar bilder av modeller fra f.eks. froskeperspektiv. Lykke til! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Bra bilder! De gravemaskinene ser faktisk ut som leketøy. Arti! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Ganske stilig! Det eneste jeg har noe å si på er at gravemaskinen i bakgrunnen er i fokus under armen til den ene av gravemaskinene, noe som den ellers ikke er... Så litt dumt ut bare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Først nå la jeg også merke til signaturen, som egentlig er overflødig. Noe jeg synes om alle signaturer egentlig. =) Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Ganske stilig! Det eneste jeg har noe å si på er at gravemaskinen i bakgrunnen er i fokus under armen til den ene av gravemaskinene, noe som den ellers ikke er... Så litt dumt ut bare. Javisst, sånn burde det jo ikke være.. Gikk litt fort denna gangen! Først nå la jeg også merke til signaturen, som egentlig er overflødig. Noe jeg synes om alle signaturer egentlig. =) Jeg syns det er greit å signere, så er det ingen sjanse for at noen lurer på hvem som eier bildet. Godt du ikke så det før nå, da er vel egentlig diskrè nok da? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det så helt klart ut som miniatyrer ja! Jævelig kul teknikk og bra gjennomført. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg syns det er greit å signere, så er det ingen sjanse for at noen lurer på hvem som eier bildet. Godt du ikke så det før nå, da er vel egentlig diskrè nok da? Mener ofte at stilen bør være gjennkjennende til hvem som er fotografen av et bilde. Men det var heldigvis diskré nok ja Verre med de som peiser på en diger signatur rett over hele bildet i frykt for at noen skal late som om det er deres eget. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå