Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort og strømforsyning

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg trenger hjelp til kjøp av skjermkort og strømforsyning, har for øyeblikket Nvidia GeForce 6500 og en strømforsyning på 350W

Prisen på skjermkortet tenkte jeg kunne være på rundt 2000, så hvis noen har noen forslag på hvordan å få mest ut av pengene er jeg veldig takknemlig!

Greit hvis dere kan si om skjermkortet dere annbefaler trenger en ny strømforsyning eller ikke

Endret av Sanford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken HW har du fra før?

Hvis du mener hovedkort vet jeg ikke nøyaktig, men jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo P pc

Tja. GTX260 kanskje :)

Takk for svar :) Har sett på GTX 275 og er mektig interessert, og den koster 1.950,- på Komplett så ser ut som et godt kjøp

Endret av Sanford
Lenke til kommentar

Vær for all del sikker på at du ikke gjør en blunder før du kjøper noe. Ikke vet jeg om du kan noe om dette, eller om du har sett etter om du har nok plass til ny strømforsyning og/eller til et skjermkort som er betydelig større enn det du har fra før.

Men som sagt, Gtx275 eller Radeon 4890 er begge nogenlunde likeverdige og yter godt. 4890 får du dog noe rimeligere. Hos begge kortene anbefales rundt 500W som et minimum totalt.

Lenke til kommentar
Vær for all del sikker på at du ikke gjør en blunder før du kjøper noe. Ikke vet jeg om du kan noe om dette, eller om du har sett etter om du har nok plass til ny strømforsyning og/eller til et skjermkort som er betydelig større enn det du har fra før.

Men som sagt, Gtx275 eller Radeon 4890 er begge nogenlunde likeverdige og yter godt. 4890 får du dog noe rimeligere. Hos begge kortene anbefales rundt 500W som et minimum totalt.

Jeg har et kabinett som er kjøpt individuelt, så plass er det, har sett på kortene og, tror det er plass til de tykke kortene der og

Og har Pci-express

Må nok ha ny strømforsyning, vet du om noen billige?

Har du en personlig favoritt av de to kortene?

Lenke til kommentar

gå får 4890, bedre og billigere, selv om de har rundt samme ytelse så yter 4890 litt bedre, dessuten kan du oppgradere senere så du får crossfire, 4890 i crossfire er det beste du kan få tak i akkurat nå : )

anbefaler en 650 watt, da har du mer enn nokk watt til og oppgradere til enda et 4890 kort ved en senere anledning

Lenke til kommentar
gå får 4890, bedre og billigere, selv om de har rundt samme ytelse så yter 4890 litt bedre, dessuten kan du oppgradere senere så du får crossfire, 4890 i crossfire er det beste du kan få tak i akkurat nå : )

anbefaler en 650 watt, da har du mer enn nokk watt til og oppgradere til enda et 4890 kort ved en senere anledning

Da må han vel også kjøpe et nytt hovedkort som støtter crossfire og da ; )

men jojo,

tenkte litt på om du vil få en flaskehals effekt hvis man oppgradere til et nytt skjermkort på en "gammel" pc, noen som vet noe?

Endret av illegal
Lenke til kommentar
*snip*

....Må nok ha ny strømforsyning, vet du om noen billige?

Ved kjøp av PSU, glem ordet "billig". Greit hvis du får tak i en rimelig kvalitets PSU, men dette er en kritisk komponent i maskinen som i verste fall kan ta livet av alt du har der inne hvis den går heden. Du går ikke på Chlas Olson og kjøper PSU til din nye herlighet til 15000 for å si det sånn.

Corsair er det eneste jeg har erfaring fra når det gjelder PSU. På de 3 årene jeg har holdt på med PC har jeg kùn hatt 2 stk., 650W og 1000W fra Corsair.

Jeg anbefaler Corsair 650W som er kjempegod, men den er dessverre ikke modulær. Noen som har litt bedre peiling på dette kan nok anbefale deg en god modulær PSU.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...