Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta neste steg med forholdsvis ukjent jente

Gjest gutt_19

Anbefalte innlegg

Gjest gutt_19

Hei.

Det er en jente som jeg liker godt på min hjemplass, og som jeg godt kunne tenke meg å bli kjent med. Jeg vet hvem hun er, hun vet hvem jeg er (noen felles bekjente, osv) Ikke store plassen dette, så det er forsåvidt ikke noe stort sjokk. I et par opplevelser fra tidligere (jenter som jeg har likt som noe mer enn venn) har de gått i samme klasse og idrettsklubb. Med andre ord har jeg allerede kjent dem nok til å kunne be dem ut på noe, som cafe, shopping etc, på en nøytral måte, uten at det automatisk oppfattes av henne som at jeg vil noe mer. Avslappende og kan være spennende spør du meg. Nå er det litt verre da jeg ikke har samme utgangspunkt, som nok gjør meg litt mer "pinglete" (les: uerfaren)... Vi møtes ofte på jobben min (nei, dessverre. Er nok bare en dagligvarebutikk jeg jobber på heh, så det trenger vel neppe å bety noe), men det er verken tid eller sted for å gjøre noe spesielt, enda. Har fått en del som jeg tolker som positive tegn, uten å gå noe dypere inn på det, men ja.. Jenter er kompliserte (sukk :p), så jeg kan godt ta brutalt feil.

Har henne på facebook, så har jo lyst å spørre der om kanskje hun vil finne på noe. (Chat'en, ikke på veggen eller no sånt :p) Så det koker ned til dette: Tips for hvordan jeg kan gå fram? Tips for gode ice-breakers som kan starte en chat? Er jo så uendelig mye lettere med en man kjenner fra før av heh. Vil liksom ikke virke needy eller noe sånt. Om hun sier nei eller noe annet (som betyr nei, hun bare ikke sier det ordrett :roll:), så vil liksom resultatet være: Ok cool no problem, ikke: Oops, *pinlig* da vi kommer til å møtes en del framover, bare i andre "settinger". Husk: Dette er ikke en stor plass :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du begynner å f. eks. kommentere bildene hennes osv som om det var noe dagligdags - da kommer man fort nærmere folk, og det vil etterhvert føles som om man har kjent dem en stund.... Dersom hun ikke ignorerer kommentarene totalt f. eks. Se til at hu kommenterer kommentarene osv. Så plutselig er du i chat med henne. Neste gang hu kommer for å handle på butikken eller noe er dere litt bedre kjent, og det vil kanskje føles "unaturlig" fra både din og hennes side å ikke slå av en liten prat før hu går videre. Og vips er du på gamle baner igjen ;)

Eller, hun ignorerer alt du sier på face osv også snakker du med henne i "virkeligheten", og da tror hun at du er desperat (noe man gjerne er... :p ) osv. men tror det går bra ;)

Lenke til kommentar
Gjest gutt_19

Takker for svar Lysdiode! Fine råd :)

hehe "Tatt av vinden". Jeg spør ikke her om jeg bør ta kontakt med henne eller ikke (jeg skal jo det), men om tips til hvordan ;)

Lenke til kommentar

Jeg syns det virker litt rart å spørre noen gjennom facebook. Det er så upersonlig. Har du nummeret hennes?

Ellers er det egentlig det samme hvordan du tar kontakt. Det viktigste er at du gjør det på en eller annen måte, og får vist henne hvor fantastisk du er.

Lenke til kommentar
Jeg syns det virker litt rart å spørre noen gjennom facebook. Det er så upersonlig. Har du nummeret hennes?

Ellers er det egentlig det samme hvordan du tar kontakt. Det viktigste er at du gjør det på en eller annen måte, og får vist henne hvor fantastisk du er.

Det går på å lage noe som gjør at de kan forholde seg til hverandre. Så tar han raskt kontakt når han treffer henne i real-life. For da har de allerede et slags forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...