Gå til innhold

Datofeil ved tilbakeføring av pst-fil i Outlook 2007

Anbefalte innlegg

Jeg måtte formatere min harddisk, der jeg hadde Outlook 2003. Jeg råkopierte filene som lå i mappa C:\Documents and Settings\("mitt navn")\Programdata\Microsoft\Outlook og lagret dem på min eksterne harddisk. Dette ble gjort 20.06.09 etter siste nedlasting fra serveren til min internett-leverandør.

Etter formateringa installerte jeg Outlook 2007 i stedet for, og tilbakeførte de lagrede filene til riktig plassering under C: igjen. Dette gikk greit uten noen som helst feilmeldinger i det hele tatt, men da jeg skulle sjekke innboksen i Outlook 2007 var det kun eposter frem til og med 15.08.08 som lå der. Eposter for hele det siste året (nesten) var som sunket i jorda.

Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange .pst filer har du i outlook mappen din? Hvordan har du lagt filene tilbake? HAr du importert via menyen i outlook eller har du bare kopiert tilbake på samme lokasjon?

Dersom du bare har kopiert tilbake vil outlook kun benytte seg av outlook.pst og ikke de andre filene, så dersom du har flere må disse importeres via menyen i outlook.

Lenke til kommentar

Aldri aldri aldri importer (eller eksporter) en hel pst-fil i Outlook. Det er en sikker måte å ødelegge e-postprofilen og å miste en lang rekke data. Den trygge måten å gjøre det på:

- Start Outlook med standardinnstillinger på den nye maskinen.

- Åpne den gamle pst-filen fra Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook.

- Kopier elementene du ønsker fra det gamle til det nye mappesettet.

Det er vanskelig å si hva som har skjedd hos trådstarter men denne fremgangsmåten gir deg alle dataene. Om de ikke er der så var de ikke der i utgangspunktet heller.

Lenke til kommentar
Aldri aldri aldri importer (eller eksporter) en hel pst-fil i Outlook. Det er en sikker måte å ødelegge e-postprofilen og å miste en lang rekke data. Den trygge måten å gjøre det på:

Hva slags feil har du opplevd ved å eksportere filene da? Selv har det alltid gått smertefritt når jeg har benyttet meg av import/export.

Lenke til kommentar

Dette er det vanlige svaret på nyhetsgruppene under microsoft.public.outlook.*:

Posted here countless times, exporting and importing PST's will lose:

1. Custom Forms

2. Custom Views

3. Connections between contacts and activities

4. Received dates on mail

5. Birthdays and anniversaries in calendar

6. Journal connections

7. Distribution Lists

Also, attempting to export and import an entire PST file will corrupt an Outlook profile by creating a duplicate set of Personal Folders.

That is why we do not advise people to export and import a native file into Outlook. You can certainly do so if you wish if none of these issues will affect you.

--

Russ Valentine

[MVP-Outlook]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...