Gå til innhold

tatto maskinen virker ikke :(


Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg har kjøpt seg tatoveringsutstyr, (via nettet).. hun fikk med hele 6 stk maskiner og 2 stk strømforsyninger.. med diverse annet utstyr.. men hun får ikke maskinene til å virke..

Jeg målte strømforsyningen som er justerbare fra 0 V til 20V.. men maskinene gir bare et klikk.. de vibrerer ikke som de burde.. er det noe hun gjør galt?

Det er jo likestrøm.. så jeg har prøvet å kopple om på + og - og i tillegg justert opp og ned på strømforsyning, men det skjer ikke noe annet en det ene klikket når jeg trykker inn pedalen..

Noen som har noen tips / råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplæring av hvordan maskinene virker??

De er det enkleste stykke elektroutstyr som finnes bestående av en eller 2 spoler og et kontaktpunkt opphengt i fjærplate.

Prinsippet er at spolene skal trekke topplata ned slik at kontakten fremme på maskina åpner, da mister spolene trekkrafta si og slipper og topplata draes oppover mot kontaktpunktet framme på maskina av spennet i fjærplata mot ramma, og spolene spenningssettes på nytt.

Kontaktpunktet fremme fjærer og er justerbart og det samme gjelder for opphenget til topplata mot ramma til maskina i bakkant.

 

Nåler skal som psilocybe skriver kun brukes 1 gang og være autoklavert før bruk på levende mennesker.

Hva du gjør på svoret til svineribba spiller liten rolle.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Overlat tatoveringen til de som har fått opplæring i hvordan maskinene funker?

 

Fulgte det med en autoklave, eller går det i gjenbruk av nåler?

Tja kanskje det.. men la nå jenta få lov til å prøve å lære dette om hun har lyst til dette.. Du var kanskje født med en slik maskin mellom hendene, andre må lære fra bunn av..

Hun fikk med slike "skinn" til å trene på.. Jeg vil bare hjelpe henne med å få maskinen til å virke..

 

Så seriøse svar om hva som kan være feil med utstyret hadde blitt satt pris på :)

 

PS: nei det fulgte ikke med autoklave, kun masse nåler til trening.. (hun har ikke planer om å prøve på mennesker før hun har begynt å få teken på dette..)

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Overlat tatoveringen til de som har fått opplæring i hvordan maskinene funker?

 

Fulgte det med en autoklave, eller går det i gjenbruk av nåler?

Tja kanskje det.. men la nå jenta få lov til å prøve å lære dette om hun har lyst til dette.. Du var kanskje født med en slik maskin mellom hendene, andre må lære fra bunn av..

Hun fikk med slike "skinn" til å trene på.. Jeg vil bare hjelpe henne med å få maskinen til å virke..

 

Så seriøse svar om hva som kan være feil med utstyret hadde blitt satt pris på :)

 

PS: nei det fulgte ikke med autoklave, kun masse nåler til trening.. (hun har ikke planer om å prøve på mennesker før hun har begynt å få teken på dette..)

 

Jeg vil vite hvor dere bor, så jeg kan holde meg på andre siden av landet.

Lenke til kommentar

he he.. ser for meg at hun løper etter deg med tattoutstyret sitt for å tvinge på deg en dårlig tattis he he..

Skjønner hvorfor du har valgt Chuck Norris som avatar he he ler meg skakk :)

 

howdi ranger..

 

Må man virkelig kjøpe inn autoclav og alt annet utstyr før man kan øve seg på noen skin (ikke mennesker).. hun vil jo bare prøve ut dette for å se om dette ligger for henne..

Alle må jo begynne et sted..

Godt at hun ikke ser dette, for da mister hun vell helt motet før hun får i det hele tatt begynt..

Skal anbefale henne et helt annet forum når hun skal spørre om tips og råd under veis..

 

takk for meg

Endret av okasin
Lenke til kommentar

Hvordan har hun tengt å styre maskina?

Kjøre med permanent spenning slik at maskina går hele tiden eller vha. fotpedal?

Når hun øver på døde ting eller hvadenå er hun øver på så kan det fremdeles lønne seg å bytte nåler for spissene blir krøllete og ofte fiskekrokaktige etterhvert som igjen vil affektere sluttresultatet.

 

Jeg vet at det i de etablerte tattoo miljøene brukes avanserte autoklaver men selv en enkel en for bruk på en platetopp vil fungere for sterilisering av nye nåler når engang veninder og andre skal bli prøvekaniner.

Hun kan også prøve litt på seg selv men det er desværre ikke så mange streder på kroppen det er mulig med selvtattovering med unntak av bena.

Husk nå bare at alle har startet et sted.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...