Sk!ppy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei. Jeg utvikler et system, som skal ha en WYSIWYG editor, som skal kunne gjøre det meste vanlig html kan. men man skal bruke BBkoder, som [table], [tr], osv.. det må være lett å integrere, og opensource. taKk på forhånd Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 TinyMCE - ingen over, ingen ved siden! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Takk, den ser flott ut! men når jeg prøver å integrere den, ingenting feil med den, MEN; den bruker html, og quote_smart(); funksjonen min filtrerer ut < og >, jeg har prøvd å lage en funksjon som jeg kan bruke når jeg henter ut teksten. den ser sånn ut; <?php function tinymce($var) { $var = preg_replace('<', '<', $var); $var = preg_replace('>', '>', $var); return $var; } ?> og returnerer i error: Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: No ending delimiter '&' found in C:\wamp\www\sys\func\tinymce.php on line 4 Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: No ending delimiter '&' found in C:\wamp\www\sys\func\tinymce.php on line 5 For de som vil se quote_smart(); funksjonen: <?php function quote_smart($value) { if( is_array($value) ) { return array_map("quote_smart", $value); } else { if( get_magic_quotes_gpc() ) { $value = stripslashes($value); } if( $value == '' ) { $value = 'NULL'; } if( !is_numeric($value) || $value[0] == '0' ) { $value = mysql_real_escape_string($value); } $value = htmlspecialchars($value); return $value; } } ?> hjelper det kanskje å fjerne htmlspecialchars der? , vil den da være sikker mot XSS og Sql Injections? editoren skal bare brukes av folk med spesiel adgang, men man vet aldri om de klarer å ødelegge.. ved å fjerne htmlspecialchars og tinymce(); funksjonen funket det. men den printer ut \r\n hvor det er egentlig <p> Spørsmålet i spoiler er løst, da jeg bruker også nl2br der den blir vist, og det ble perfect! Slipper jeg BBkoder og! Tenker at istede for å spame forumet med en post til, Spør jeg her: Jeg trenger en funksjon, som bare viser 50 første tegnene, og ikke alle sammen, da det tar for stor plass i designet. Noen? TaKk på forhånd Substr($string, 0, 50); løste det! Endret 11. juli 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå