Gå til innhold

Fungerer denne kjøleren med Barton prosessorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kompis kjøpte denne kjøleren for en stund siden: Taisol CMK702151A (den de har på Microplex).

Fungerer denne med Barton (2500, 2800, 3000) prosessorer, eller vil det lukte brendt?

jeg ville investert i en ny kjøler. bare for å vere på den sikre siden. kjølere er jo ikke så veldig dyre. :shrug:

Lenke til kommentar
Mener at Barton avgir mindre varme enn tidligere Athlons, så det burde gå temmelig fint.

Nope, Barton store cache gjør at den er varmere en Thoroughbred

Cache produserer lite varme. Den store størrelsen på selve kjernen lager større kontaktflate med kjøler noe som gir større fordeler enn cachen skaper.

Lenke til kommentar
Mener at Barton avgir mindre varme enn tidligere Athlons, så det burde gå temmelig fint.

Nope, Barton store cache gjør at den er varmere en Thoroughbred

Cache produserer lite varme. Den store størrelsen på selve kjernen lager større kontaktflate med kjøler noe som gir større fordeler enn cachen skaper.

Har lest en plass at T.bred er kaldere enn Barton, men det får bare være. Kjøp deg en ny kjøler, Stian-hg

Lenke til kommentar

Taisol CMK702151A er en avansert Heatpipe basert kjøleløsning for XP2200+ og raskere prosessorer. Den passer også til Intel FC-PGA prosessorer. Kjølefinnene er meget tynne og bidrar til at denne relativt store kjøleren veier kun 330gram.

For meg høres dette ut som om den går ann å bruke på barton. Du kan jo bare prøve den å se hva som skjer. Blir det for varmt, bytter du den ut. Uannsett tviler jeg på at det blir for varmt siden den er beregnet på varme CPU'er.

Lenke til kommentar

Jeg har den kjøleren på en xp2700+ og den ligger på maks 40 grader og viften går konstant på ca 80% med tanke på støy, men så har jeg også 5 kabinettvifter som kjører på 7v som er lydløse :D

Har du kabinettvifter så skulle den kjøleren holde i massevis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...