Gå til innhold

Hvordan bruner du kjøttdeigen? (poll)

Hvordan bruner du kjøttdeigen.  

151 stemmer

1. 1. Panne eller gryte

• Panne
      141
    • Gryte
      10

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og noen kamerat krangler om hvordan vi bruner kjøttdeigen, når vi skal spise spaghetti.

Jeg og en annen er vandt til å brune den i pannen, mens kverulanten mener at gryte er best.

Hva bruner du i?

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker jerngryta. Gryta er relativt tung så jeg slipper å holde den fast når jeg intenst knuser kjøttklumpene (er kjøttbitene større enn en tann får jeg noia), og hele prosessengår dobbelt så fort når jeg kan bruke den ledige hånda til en ekstra stekespade.

Lenke til kommentar

Steker den stort sett i en sautépanne, som vel egentlig er en mellomting..

Men alle her som beskriver hvordan de steker kjøttdeig, steker den feil! Hvis du har i en hel pakke kjøttdeig i en panne, synker temperaturen så mye at kjøttdeigen kokes heller enn stekes. Stek først halvparten av pakken, ta den over i en bolle og stek resten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Litt forskjellig faktisk. Av og til i panne og av og til i gryte/kasserolle. Har ikke jerngryte desverre. Men dersom jeg skal lage til en større gryterett, så blir det for mitt vedkommende i en kasserolle. Men det varierer som sagt. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Panne!! :ph34r: Har brukt gryte/kasserolle ved noen anledninger, men noe sier meg at det er feil.

Hvis kjøttdeigen koker så kjøpes feil type, eller man har for svak varme. Ved kjøp av strimlet kjøttdeig knøvles denne til en ball, brunes lett og knuses med høy presisjon og fart med varmen på full guffe.

Pølsekjøttdeig har samme fremgangsmåte, bortsett fra knøvledelen selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...