Nauz Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei Broren min har en HP laptop og et Creative headsett. Når han har headsettet i pcen, så kommer det både lyd ut av de integrerte høytalerne og i headsettet! Dette er utrolig iriterende for for sidemann, spill-lyder er ikke akkurat musikk i mine øre! Noen som vet hvordan man løser dette? Har tittet litt under lydinstillinger under kontrollpanel, men fant ingen løsning! Lenke til kommentar
peamlie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det var en problemstilling jeg ikke har vært borti. Kan det hjelpe å oppdatere driveren til lydkortet? Eventuelt fjerne og reinstallere om det ikke finnes noen oppdatering? Det kan høres litt ut som en hardware feil, at den ikke registrerer at headsettet er plugget i, kanskje det er reklamasjonsgrunn? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Finnes det eit kontrollpanel utover det som er integrert i operativsystemet? Det er ofte dedikerte programmer som tar seg av lydkontrollen. Det er kanskje nødvendig for at denne funksjonen fungerer. Har det fungert tidlegare forresten? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Det har fungert tidligere! Han sier nå at han klarte å knekke pluggen på et annet headsett, slik at den ble sittende igjen inne i lydutgangen! Han tok så ut pluggen med en pinsett og kjøpte et nytt headsett, det var da problemet oppstod. Det kan altså tyde på at det oppstod en hardware feil når pluggen brakk, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor! Jeg prøvde å plugge inn ett sett pc-høytalere jeg har stående, ble feil der også! Endret 11. juli 2009 av Nauz Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Bryteren i jackpluggen som kopler i fra høytalerne kan ha blitt ødelagt under opperasjonen, så høytalerne altid står på. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Bryteren i jackpluggen som kopler i fra høytalerne kan ha blitt ødelagt under opperasjonen, så høytalerne altid står på. Den teorien hørtes fornuftig ut, er vel neppe noe man kan fikse selv ? Reprerasjon av en såppas gammel( 2-3år) laptop er utelukket. Lenke til kommentar
peamlie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det høres ut som det ja... tror det er vanskelig å fikse, går ikke på garanti, men om du vil betale for service kan det nok ordnes. Eller så kan du jo åpne pcen og kutte forbindelsen til høyttalerne, men da er det jo takk og farvel til garantien. Pluss da kan du jo kun bruke headset fra nå av Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Takk for svar! Tror "løsningen" blir å leve med problemet til pcen byttes ut, den begynner å bli sliten uansett! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Kan du velge kva utgangen blir brukt til? Om det er linjeutgang eller headset? Eit aldri så lite alternativ hadde jo vore å skrudd lyden langt ned på PC-en og hatt ein forsterkar, f.eks. hovudtelefonforsterkar kopla på utgangen og headsettet etter den. Då har du ganske låg lyd på høgtalarane, men kan forsterke signalet til headsettet. Eg antar høgtalarane på PC-en står bak ei perforert plate, om du demper denne med tape elns. vil det dempe lyden. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Kan du velge kva utgangen blir brukt til? Om det er linjeutgang eller headset? Eit aldri så lite alternativ hadde jo vore å skrudd lyden langt ned på PC-en og hatt ein forsterkar, f.eks. hovudtelefonforsterkar kopla på utgangen og headsettet etter den. Då har du ganske låg lyd på høgtalarane, men kan forsterke signalet til headsettet. Eg antar høgtalarane på PC-en står bak ei perforert plate, om du demper denne med tape elns. vil det dempe lyden. Selvom volumet på pcen er på det laveste og volumet på headsett på det høyeste, blir det nok lyd til at det er kraftig iriterende! Hmm, skal sjekke opp litt mer når jeg har mulighet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå