Josten Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Er det mulig å overklokke APU? Vil man tjene noe på dette (feks. belaste prosessoren mindre og dermed få bedre ytelse andre steder)? Eller er APUen mer enn rask nok som det er og man ikke finner avansert nok lyd som trenger mer? Hvilken klokkefrekvens pleier den å kjøre på vanligvis (tenker da spesielt på onboarden til mitt ASUS A7N8X)? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Burde jeg vite hva APU er? :oops: Er det den chip'en som styrer klokkefrekvensen? (Kanskje jeg lærer noe nytt idag også! ) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Det er prosessoren som styrer lyden, slik som GPU driver med grafikken. Står for Audio Prosessing Unit. På enkelte lydkort er det cpu som må drive med dette, men apu avlaster denne slik at prosessoren kan gjøre andre ting Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 på gamle lydkort var det ganske kraftige APUer fordi CPUene var så små, men som CPUene er blitt større er det liten vits med så store APUer Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Isåfall tviler jeg på at det er noen særlig vits i. Ta heller og lås fsb'en, og tenk på noe annet :wink: Og HVIS den faktisk trekker cpu kraft, så tror jeg det er så utrolig lite at du aldri ville merket forskjell. Men jeg kan så absolutt ta skammelig feil. Syns du skal prøve det, og se om du merker noen forskjell. Det jeg lurer på er hvordan du skal kunne overklokke bare APU'en uten og overklokke cpu? For hvis du stiller opp bus'en, vil jo både cpu og APU overklokkes, og da vil jo ikke testresultater påvise noe som helst. Enlighten me! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå