Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skal formatere skoledataen, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg er ferdig med skolen og fikk med meg skoledataen etter endt skolegang.

Før vi slutta på skolen ble produktnøkkelen endret slik at dataen fortsetter å fungere selvom du ikke er på skole nettet.

Mister jeg denne produktnøkkelen hvis jeg formaterer dataen? Fulgte med formateringscd når jeg starta på skola.

Vil helst ikke miste Word eller MultiCad siden jeg ikke har cd til dem. Hvordan skal jeg gjøre det?

Endret av haugo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er poenget med å formatere i det hele tatt?

Fordi dataen er jævlig treig og jeg vil ha bort alt som har med skola å gjøre. Trenger de ikke lenger.

Går ikke ann å se på film fordi bildene bare hakker.

Lenke til kommentar

Hva med å bare avinstallere alle skoleprogrammene, kjøre en diskopprydning.

At bildet hakker kan være utdaterte drivere eller at den ikke takler å kjøre de videoene du prøver på.

Word og MultiCad kan være ligger på den cden.

Og hvis det er en cd du fikk med pcen så vil jeg tro at alle skoleprogrammene vil bli installerte når du setter den inn. (skal ikke si meg 100% sikker men tror hvertfall det)

Lenke til kommentar

Om ikke word og multicad fulgte med pcen i utgangspunktet, skulle vel disse vært fjernet når du var ferdig på skolen.

Regner med at det er skolen som har lisensene på disse, og du skal i utgangspunktet da kjøpe disse selv etter endt skolegang.

Ellers kan det være greit å si hvilken pc det er snakk om, du sier det er med formateringscd, og vil tro at dette er en recoverycd.

Normalt vil du få pcen tilbake til orginal oppsett ifra produsent om du kjører denne, noe det i utgangspunktet er hva det høres ut som at du ønsker.

Du kan også sjekke under batteriet om xp/vista nøkkel lappen er festet der, vet den er plassert der på mange nye pcer for å unngå at den blir slitt bort. Dette da om du ønsker å legge inn OS manuelt, og har tilgang på cd med f.eks xp (nøkkel må passe med os).

Husk for all del å ta backup av evt filer du ønsker å ta vare på før du kjører format eller recoverycd.

Lenke til kommentar
Om ikke word og multicad fulgte med pcen i utgangspunktet, skulle vel disse vært fjernet når du var ferdig på skolen.

Regner med at det er skolen som har lisensene på disse, og du skal i utgangspunktet da kjøpe disse selv etter endt skolegang.

Ellers kan det være greit å si hvilken pc det er snakk om, du sier det er med formateringscd, og vil tro at dette er en recoverycd.

Normalt vil du få pcen tilbake til orginal oppsett ifra produsent om du kjører denne, noe det i utgangspunktet er hva det høres ut som at du ønsker.

Du kan også sjekke under batteriet om xp/vista nøkkel lappen er festet der, vet den er plassert der på mange nye pcer for å unngå at den blir slitt bort. Dette da om du ønsker å legge inn OS manuelt, og har tilgang på cd med f.eks xp (nøkkel må passe med os).

Husk for all del å ta backup av evt filer du ønsker å ta vare på før du kjører format eller recoverycd.

takker:) Sitter klistre merke under dataen ja;)

Multicad og word ligger ikke på cden, testa midt i skoleåret og mista alle programmer vi hadde brukt for på skola:P

Det er en Dell Latitude D531:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...