enurweb Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Jeg går å tenker på en iPhone enten det blir 3G eller 3Gs. Så har jeg kikket meg litt rundt på NetComs sider angående abonnement og hva enn bør velge. Det første jeg tenker er at jeg vil prøve å benytte det trådløse nettverket hjemme til å laste ned det meste av programmer, spill og andre ting til iPhone slik at ikke bruken med datatrafikk blir så veldig stor andre steder. Spørsmål/opplysninger: 1. Jeg burde vel fint klare meg med 500Mb i måneden på iPhone dersom jeg gjør som forklart og henter ned programmer m.m via hjemmenettverk? Eneste er vel at GPS-en til iPhone kanskje trekker mye datatrafikk... Det står vel uansett mellom iTalk Small og iConnect da jeg tror prisen på selve telefonen blir den samme uansett hvilket av disse abonnementene man går for. 2. Jeg ringer ikke all verdens og sender heller ikke vannvittig med MMS. 3. Kan man benytte seg av både "trådløs familie" og "bestevenner" tjeneste til NetCom samtidig? Og er iTalk Small og iConnect kvalifisert til å delta i "trådløs familie"? 4. Om enn velger iTalk Small får man ett visst antall megabytes, ringeminutter, SMS og MMS. Har NetCom en tjeneste eller en oversikt som underveis pr. måned rapporterer hvor stort forbruket har vært og hva man har igjen av "gratis" minutter, meldiner og megabytes? 5. Siste spørsmål er om man f.eks. går for iTalk Small og ikke bruker opp alle de 100 minuttene eller 100 SMS eller 10 MMS den ene måneden. Blir disse da overført til neste måned så man har flere den måneden eller bare slettes det man har til overs og begynner på "scratch" begynnelsen av hver måned? Takker på forhånd for svar Om det er noe jeg ikke har tenkt på så kom gjerne med andre innspill også Endret 11. juli 2009 av enurweb Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 1. skru av push og slikt så kan 500 mb holde:) 2. ok 3. Venner kan ikke brukes ser det ut som på siden deres. ring kundeservice og spør de 4 du kan følge med på påløpet forbruk på siden og vil få melding tror jeg om sms og tellerskritt. på datatrafikk vil du ikke få tdet da de ikke oppdaterer bruken så raskt. kan godt hende de samler 3 dagers forbruk før de legger ut forandringene. 5. du begynner på scratch iTalk abonnementene (Small, Medium, Large) er abonnement med inkluderte enheter. De inkluderte enhetene består av minutter, SMS og data MB. Dersom man ikke bruker opp inkluderte enheter i løpet av fakturaperioden, så vil resterende saldo bortfalle. Nye enheter vil bli fylt opp ved start på neste fakturaperiode.- Alle inkluderte elementer kan brukes på trafikk i Norge. - Trafikk (SMS, Tale) utover inkluderte enheter faktureres i henhold til NetCom SuperTalk-priser. - Datatrafikk utover inkluderte enheter faktureres med kr 5 per MB. - Trafikk til spesialnummer, kortnummer, opplysning og utland faktureres i henhold til NetCom SuperTalk og vil ikke kunne benyttes av inkluderte enheter. - Dersom man velger å si opp abonnementet, vil resterende saldo bortfalle. - NetCom Venner kan ikke benyttes sammen med pakkene. - Ved kjøp av iPhone og iTalk/iConnect vil Kunden binde seg til 12 måneders avtaletid. Dersom Abonnementsavtalen sies opp innenfor bindingstiden vil det fremkomme bruddgebyr som listet opp i avsnittet for bruddegbyr - Retningslinjer rundt Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Om du ikke har tenkt å bruke dataoverføring via 3g-nettet så er det nok billigere for deg å bryte bindingstiden og bruke OneCall som operatør istedet. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=543752 Endret 11. juli 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Har sett på det samme som deg selv, jeg er en hyppig bruker av internet, men ringer/sender aldri så mye sms, så fant ut til slutt at for meg, er iConnect det beste:) prøv å sjekk ut selv på telepriser.no edit: Knall skrive feil:) Endret 11. juli 2009 av philipps Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) 1. skru av push og slikt så kan 500 mb holde:) 2. ok 3. Venner kan ikke brukes ser det ut som på siden deres. ring kundeservice og spør de 4 du kan følge med på påløpet forbruk på siden og vil få melding tror jeg om sms og tellerskritt. på datatrafikk vil du ikke få tdet da de ikke oppdaterer bruken så raskt. kan godt hende de samler 3 dagers forbruk før de legger ut forandringene. 5. du begynner på scratch iTalk abonnementene (Small, Medium, Large) er abonnement med inkluderte enheter. De inkluderte enhetene består av minutter, SMS og data MB. Dersom man ikke bruker opp inkluderte enheter i løpet av fakturaperioden, så vil resterende saldo bortfalle. Nye enheter vil bli fylt opp ved start på neste fakturaperiode.- Alle inkluderte elementer kan brukes på trafikk i Norge. - Trafikk (SMS, Tale) utover inkluderte enheter faktureres i henhold til NetCom SuperTalk-priser. - Datatrafikk utover inkluderte enheter faktureres med kr 5 per MB. - Trafikk til spesialnummer, kortnummer, opplysning og utland faktureres i henhold til NetCom SuperTalk og vil ikke kunne benyttes av inkluderte enheter. - Dersom man velger å si opp abonnementet, vil resterende saldo bortfalle. - NetCom Venner kan ikke benyttes sammen med pakkene. - Ved kjøp av iPhone og iTalk/iConnect vil Kunden binde seg til 12 måneders avtaletid. Dersom Abonnementsavtalen sies opp innenfor bindingstiden vil det fremkomme bruddgebyr som listet opp i avsnittet for bruddegbyr - Retningslinjer rundt Takker for svar Du sier du tror 500 Mb holder dersom jeg deaktiverer "push"... For en helt grønnskolling på iPhone, hva er "push"? Forresten, det er en forskjell på "venner" og noe som heter "bestevenner". Til tross for at jeg kommer til å bruke hjemmenettverk til en hel masse med iPhone kommer jeg nok til å bruke datatrafikk til å lese VG, Dagbladet, andre nettaviser, sjekke webmail og GPS-en på telefonen (dersom den ikke spiser noe voldsomt av Mb da). Om du ikke har tenkt å bruke dataoverføring via 3g-nettet så er det nok billigere for deg å bryte bindingstiden og bruke OneCall som operatør istedet. <a href="http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=543752" target="_blank" rel="nofollow">http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=543752</a> Takker for svar! Jeg leste noe om dette selv men jeg har nok kanskje ikke penger nok til å betale bruddgebyr og hele familien bruker NetCom så trådløs familie kan lønne seg litt. Tror jeg må gå for en av abonnementene til NetCom... Endret 12. juli 2009 av enurweb Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Har sett på det samme som deg selv, jeg er en hyppig bruker av internet, men ringer/sender aldri så mye sms, så fant ut til slutt at for meg, er iConnect det beste:) prøv å sjekk ut selv på telepriser.no edit: Knall skrive feil:) Heisann! Ble iConnect på deg altså... Ja kanskje er det det riktige for meg også... Ulempen med iConnect er at man ikke har innkluderte ringeminutter og meldinger samt at man må betale 89 øre for oppstart av samtale ser jeg. Blir kanskje nesten litt hipp som happ iTalk Small og iConnect. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Som sagt, jeg har hatt Youngtalk i mange år, og det har gått greit, men internett er noe jeg bruker MYE, og nå som Netcom Støtter Tethring, samt at det kommer med push osv, så var det ikke noe å lure for min del:) hva skal jeg med inkluderte ringemin, hvis jeg ikke bruker dem opp? såklart, vet jo ikke om jeg bruker mer enn 500 mb pr mnd, men men Desverre så fungerer kun tråløs familie hvis den personen i familien som står ansvarlig for tråløs familie betaler iConnect abbet også, og det er noe jeg gjør selv, derfor ingår ikke jeg i tråløs familie, men har funnet et godt alternativ på dette, som en selger fortalte meg, Gå ut av familien din sin tråløs familie, kjøpt deg et simkort(kontantkort 99 kr) og lag en egen tråløs familie med dine 2 nr, og merge dem med din families tråløse familie:) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Navigon sitt GPS program bruker ikke nettet, alt ligger lagret på mobilen. Så vet du det, hvis det var det programmet du mente med GPS. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Som sagt, jeg har hatt Youngtalk i mange år, og det har gått greit, men internett er noe jeg bruker MYE, og nå som Netcom Støtter Tethring, samt at det kommer med push osv, så var det ikke noe å lure for min del:) hva skal jeg med inkluderte ringemin, hvis jeg ikke bruker dem opp? såklart, vet jo ikke om jeg bruker mer enn 500 mb pr mnd, men men Desverre så fungerer kun tråløs familie hvis den personen i familien som står ansvarlig for tråløs familie betaler iConnect abbet også, og det er noe jeg gjør selv, derfor ingår ikke jeg i tråløs familie, men har funnet et godt alternativ på dette, som en selger fortalte meg, Gå ut av familien din sin tråløs familie, kjøpt deg et simkort(kontantkort 99 kr) og lag en egen tråløs familie med dine 2 nr, og merge dem med din families tråløse familie:) Hum, i dag er det moderen, bestemor og samboer som danner en trådløs familie hos oss. Moderen med Youngtalk, bestemor med kontantkort og samboer også med youngtalk. Det vil si at moderen vet at det er 400 kroner i faste utgifter hver måned på henne selv og min samboer. Det du sier er at jeg selv kan jo stå juridisk ansvarlig for trådløs familie og bare samle inn 200 kroner fra de to hver måned? Da vil det funke? Jeg er 26 år liksom så jeg tror jeg er kvalifisert Har du forresten sjekket om du kan benytte NetComs "bestevenner" i tillegg til "trådløs familie"? Det var noen lengre oppe i tråden som blandet tjenestene "venner" og "bestevenner", disse har ingen ting med hverandre å gjøre Jeg vurderer iConnect sterkt og i hvert fall om jeg får trådløs familie oppe å gå. Har du noen ide om ca. hvor mye du bruker i datatrafikk? Det blir jo litt lesing på diverse nettsteder, GPS bruk og ikke minst leking med AppStore regner jeg med Dog er det noe skit at det bare er i Norge enn har fri bruk på datatrafikk da. NetCom nevner jo noe om noen trådløse soner i Norden (Homerun)... Finner ikke noe oversikt til det jeg Kan noen forklare meg hva "push" til alt mulig rart er og hvorfor det drar så mye datatrafikk? Sist men ikke minst, NetComs Tethring. Dette vil si at om jeg sitter på en campingplass ett sted i gokk uten trådløst nett til laptopen min så kan jeg plugge iPhonen og surfe på laptopen så mye jeg vil helt gratis dersom jeg har iConnect? Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Du kan ha alle tillegstjenester på iTalk abbonementene, det må være minst ett betalende abbonement i en trådløs familie. Ellers vil jeg anbefale flexitalk hvis du skal kjøpe iPhone, det er det rimeligste alternativet (der kan du legge til diverse tillegstjenester (SMSMania, Connect fritid o.l) Også er maksprisen på data 9kr dagen :-) Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Navigon sitt GPS program bruker ikke nettet, alt ligger lagret på mobilen. Så vet du det, hvis det var det programmet du mente med GPS. Jeg vet ikke helt selv hva jeg mente med GPS Så bare at Google Maps er brukt som eksempel på GPS navigasjon sammen med iPhone. Da tenkte jeg at det blir litt datatrafikk om enn bruker Google Maps. Er jo sykt kjekt med en fungerende GPS når man knoter rundt å leter etter noe Lenke til kommentar
larspistasj Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Du kan ha alle tillegstjenester på iTalk abbonementene Det er feil. Du kan ha Bestevenn på iTalk, men ikke andre tjenester som NetCom Venner/SMSmania/etc. Det kan du derimot med iConnect som kan ha alle tilleggstjenester. Bestevenn lar seg fint kombinere med Trådløs Familie. Oversikt over trådløse soner finner du på www.homerun.no Edit: Kan jo nevnes at du fritt kan bytte imellom iTalk Small og iConnect i avtaletiden. Endret 12. juli 2009 av larspistasj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Her i gården blir det iconnect, hatt samme problemstilling. En viktig vaktor er at jeg ikke vil måtte følge med på internettforbruket, da er det greit med ubegrenset. Ting som internettradio, surfing, tethering drar fort en del data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå