Teardrop Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei, Har fått for meg at jeg har veldig lyst på en iLiad leseplate, men er usikker på hvordan den er i bruk. Ser det er en del tester på rundt omkring på www, men de tar stort sett for seg "vanlige bøker" med ren tekst. Hvordan er det når det kommer til figurer og illustrasjoner? En annen ting jeg lurer på er at det står at oppdateringshastigheten er ganske lav, hvordan blir det da når en skal skrive inn tekst eller tegne, må hele skjermen oppdateres for hvert tegn? Er det brukbart til noe i praksis? Noen som har erfaringer med akuratt denne modellen? 5-6 tusen er jo mye penger for noe slikt når jeg ikke vet om det er noe jeg kommer til å bruke eller om den bare kommer til å ligge der... Kansje best å vente. Lenke til kommentar
afrihagen Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei, Har fått for meg at jeg har veldig lyst på en iLiad leseplate, men er usikker på hvordan den er i bruk. Ser det er en del tester på rundt omkring på www, men de tar stort sett for seg "vanlige bøker" med ren tekst. Hvordan er det når det kommer til figurer og illustrasjoner? En annen ting jeg lurer på er at det står at oppdateringshastigheten er ganske lav, hvordan blir det da når en skal skrive inn tekst eller tegne, må hele skjermen oppdateres for hvert tegn? Er det brukbart til noe i praksis? Noen som har erfaringer med akuratt denne modellen? 5-6 tusen er jo mye penger for noe slikt når jeg ikke vet om det er noe jeg kommer til å bruke eller om den bare kommer til å ligge der... Kansje best å vente. jeg har et godt utvalg av leseplater (illiad, sony 505, cybook) og har dermed en del meninger om slike.. illustrasjoner: pdf-filer vises godt på skjermen, men i praksis kun 1/2 skjermer (filen i portrett-mode, skjermen på tvers. en kan skrive og annotere i dette moduset (touch-skjerm) Bildet blir ikke oppdatert, men det skrives oppå filens innhold. Skjermen egner seg ikke til å skrive mye på egentlig (kun håndskrift) Jeg bruker mine leseplater kun til å lese skjønnlitteratur, og jeg foretrekker sony 505 (med den nye programvaren) siden den kan reflowe pdf-filer, og dermed slipper å vise kun biter av en a4-side (som tross alt er standard formattering for en pdf-fil) har lest 20 bøker på denne måten i sommer! illiad er forøvrig forlatt softwaremessig, den er nå åpen programvare, men det betyr at det blir aldri noen helhetlig oppdatering av programvaren (f.eks ingen reflow fra adobe..) [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå