Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Har trent styrke en del år, men aldri vært flink på strategi og kosthold. Derfor har jeg bestemt meg for å gjøre det skikkelig. Begynte å trene styrke på et senter for få uker siden, og en personlig trener gav meg generelle råd og tips og satte sammen et treningsprogram litt etter mine egne ønsker. Vi ble enige om at jeg kunne begynne med dette og endre etterhvert hvis det ikke fungerte. Det er bygget opp på den måten at jeg trener ulike apparater og muskelgrupper annenhver økt med en hviledag mellom. Dag 1: Benkpress, flyes Nedtrekk, sittende roing, bakside skuldre m kabel, bakside skuldre m stang Biceps m manualer, biceps m stang Mage Dag 2: Knebøy, Lårbøy, tåhev Skulderpress, sidehev Dips, tricepspress m tau, tricepspress m stang Rygghev Mage Han foreslo 3 sett x 10 repetisjoner På hver linje ser dere ulike øvelser på samme muskelgruppe. Slik jeg har tolket det bør jeg velge kun en av disse, men jeg har ikke spurt om dette i ettertid. Øvelsene er greie, men bør jeg omrokkere litt på dem eller er dette et greit? Skulderpress og dips blir jo f.eks ganske stor belastning for skuldrene hvis de kjøres sammen. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg kan si med sikkerhet at han ikke vet hva han gjør, dvs nok om målsettning,kcalnivå,progresjon og deload osv. http://www.myrevolution.no/artikkel/nybegynnerprogram/21/ Hvorfor ikke bare gjøre det enklelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå