Gå til innhold

Bytte til SpeedTouch 780WLT fra SpeedTouch 546T2 og analog veggkontakt ...

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

jeg er nettopp flyttet inn i et nytt kollektiv. Da brukte folk en ruter SpeedTouch 546T2 som var tilkoblet til ADSL via et modem Alcatel 1000ADSL LP. Da jeg nå flyttet inn hadde jeg lyst å bruke mitt SpeedTouch 780WLT som jeg brukte i den forrige leiligheten min. Men jeg fikk det ikke til.

Jeg prøvte å tilkoble det hele greia ved å bruke en sånn adapter kontakt som setter de tre gamle kontakter på en RJ45 (som var i bruk med det gamle utstyret, altså). Modemet lyste grønt på alle kanter: DSL var synkronisert altså og Internet lampa brente. Men det var ikke mulig å installere modemet helt selv om jeg brukte Telenor sine cd-plate: hele prosessen har gått gjennom uten feilmelding men programmet avbrytes ved å teste internett forbindelse etter 70%. Tilbakemeldingen var da at modemet bel ikke funnet (ukjent ...). Det må vel være en tilbakemelding fra Telenor sitt systemet ... gjetter jeg.

Er det noen som kan tippse meg med et eller annet? Vil jo gjerne spare en tusenlapp ved å unngå ringe etter montøren. Jeg aner at problemet er ganske enkelt ...

Takk for svar! God helg, god sommer og hilsen fra

Dirk

Endret av Dirk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"DSL var synkronisert altså og Internet lampa brente"

Da er modemet satt opp.

Ser ikke helt hva du skal kjøre Telenor CD-en for da.

Gå inn på http://10.0.0.138 og se om modemet har fått WAN IP.

Avslutt Telenorhjelpen dersom den kjører.

"Tilbakemeldingen var da at modemet bel ikke funnet (ukjent ...). Det må vel være en tilbakemelding fra Telenor sitt systemet ... gjetter jeg."

Nei, det er en tilbakemelding fra Telenorhjelpen som ikke finner modemet ditt, thats all.

Ignorer meldingen sålenge du har IP-adresse fra modemet på pcen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...