nor50 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det går som vanlig fort i svingene når jeg kjører i gang nye duppeditter... Sjekket nå mitt mobilforbruk nå, og så jeg hadde brukt nesten 20 kr dagen på nett med min nye N97. Jeg har trådløst nett hjemme jeg vil bruke den på, men vil IKKE at den kopler over på Telenors nett når jeg ikke er hjemme. Hvordan sorterer jeg ut dette...? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Gå til Verktøy - innstillinger - tilkobling - tilgangspunkter. Slett Telenor Wap og Telenor Internett. Dette er på en s60v3 meny, men det er vel noenlunde likt på v5 som n97 kjører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Høres veldig drastisk ut å slette tilgangspunktene, for da må du vel legge dem inn på nytt hvis du senere vil surfe via mobilnettet. Finnes det ikke en mindre drastisk løsning, 'a? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det går som vanlig fort i svingene når jeg kjører i gang nye duppeditter... Sjekket nå mitt mobilforbruk nå, og så jeg hadde brukt nesten 20 kr dagen på nett med min nye N97. Jeg har trådløst nett hjemme jeg vil bruke den på, men vil IKKE at den kopler over på Telenors nett når jeg ikke er hjemme. Hvordan sorterer jeg ut dette...? Helt unødvendig og knotete å slette Telenors tilgangspunkter, og skaffer deg samtidig trøbbel når du skal posisjonere GPS, geotagge bilder, og faktis surfe på nett hvis du er nødt, men ikke er hjemme på ditt eget nett. Jeg tipper dette ser ganske likt ut som min N82. Gå inn på Meny - Web - Valg - Innstillinger - Generelt - Tilgangspunkt: Endre denne fra Telenor til "Spør alltid". Dermed vil du alltid måtte velge hvilket type nett den skal koble seg til. Og så lenge du er hjemme og har lagt inn ferdig tilgangspunkt på dette, så vil denne dukke opp på lista... Spør mer hvis du ikke fikk det til... dette er absolutt den beste løsningen. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Godt poeng at det er litt drastisk å slette tilgangspunktene. Et minus med løsningen du skisserer er at det kun vil gjelde nettsurfing gjennom nokias nettleser. TS må i så fall gjøre en tilsvarende innstilling i andre programmer han benytter seg av på telefonen. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Dette hjalp meg ihvertfall, takk for godt tips Irritert over at den valgte WAP-opplegg når jeg var i nærheten av WLAN'et mitt. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Det går som vanlig fort i svingene når jeg kjører i gang nye duppeditter... Sjekket nå mitt mobilforbruk nå, og så jeg hadde brukt nesten 20 kr dagen på nett med min nye N97. Jeg har trådløst nett hjemme jeg vil bruke den på, men vil IKKE at den kopler over på Telenors nett når jeg ikke er hjemme. Hvordan sorterer jeg ut dette...? Helt unødvendig og knotete å slette Telenors tilgangspunkter, og skaffer deg samtidig trøbbel når du skal posisjonere GPS, geotagge bilder, og faktis surfe på nett hvis du er nødt, men ikke er hjemme på ditt eget nett. Jeg tipper dette ser ganske likt ut som min N82. Gå inn på Meny - Web - Valg - Innstillinger - Generelt - Tilgangspunkt: Endre denne fra Telenor til "Spør alltid". Dermed vil du alltid måtte velge hvilket type nett den skal koble seg til. Og så lenge du er hjemme og har lagt inn ferdig tilgangspunkt på dette, så vil denne dukke opp på lista... Spør mer hvis du ikke fikk det til... dette er absolutt den beste løsningen. Jeg har Talkmore ringkontant og bruker mer på datatrafikk en ringing nå... Derfor ønsker jeg å kutte ut hele datatrafikken som koster penger og kun bruke nett når jeg er innenfor trådløse nett. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har satt telefonen min til å alltid spørre om å bruke netttilkobling. Men dette var en løsniing som ikke fungerte på min mobil. Så fort jeg er ute av nettverket mitt spør den meg hvert 2 sekund eller noe. Den gir seg ikke før jeg svarer JA til å bruke internetttilkoblingen. "Masinga" av tilkoblingen ga seg da jeg tok vekk facebook fra "desktop" Men jeg opplevde stadig at telefonen brukte Telenor Internett. Så jeg endte med å slette hele tilkoblingen. Men en løsning jeg langt i fra er fornøyd med da jeg fra tid til annen har bruk for den. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har Talkmore ringkontant og bruker mer på datatrafikk en ringing nå... Derfor ønsker jeg å kutte ut hele datatrafikken som koster penger og kun bruke nett når jeg er innenfor trådløse nett. Joda, jeg skjønner det. Men da er det viktig at du faktisk legger inn de rette innstillingene i telefonen din. Det du ønsker kan du selv velge og mitt forslag gjør nettopp det! Jeg bruker det selv...Samtidig sikrer det meg at hvis jeg en sjelden gang i blant når jeg ikke er hjemme hos meg selv klarer å koble meg til det vanlige mobilnettet for å sjekke noe som plutselig skulle dukke opp.... OG det uten å knote at med at noe mangler i telefonen. Så første pri her er at du lærer deg de forskjellige innstillingene og mulighetene som ligger i din telefon, selv om det betyr at du faktisk må lese bruksanvisningen... Og dermed har du fremdeles en komplett telefon, og som ikke gir deg noen overraskelser i fremtiden med kostnader... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Nå har jo faktisk N97 mulighet for å gruppere tilgangspunkter, så du trenger ikke la den spørre deg hver gang for at du skal slippe å bruke pakkedata. Det "vanlige" er at man har wlan på første prioritet og pakkedata på andre, men dersom du kun ønsker å bruke WLAN og vil kutte ut internett når du er utenfor WLANet kan du lage en egen gruppe for WLAN og en annen for pakkedata og fortelle mobilen at den skal bruke WLAN gruppen. Da vil du fortsatt ha mulighet til å bruke pakkedata de gangene du trenger det (GPS f.eks.) Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Nå har jo faktisk N97 mulighet for å gruppere tilgangspunkter, så du trenger ikke la den spørre deg hver gang for at du skal slippe å bruke pakkedata. Det "vanlige" er at man har wlan på første prioritet og pakkedata på andre, men dersom du kun ønsker å bruke WLAN og vil kutte ut internett når du er utenfor WLANet kan du lage en egen gruppe for WLAN og en annen for pakkedata og fortelle mobilen at den skal bruke WLAN gruppen. Da vil du fortsatt ha mulighet til å bruke pakkedata de gangene du trenger det (GPS f.eks.) At N97 kunne dette var ukjent for meg, men my point excactly :-) Mye bedre å lære seg telefonen og utnytte den skikkelig, istedenfor å "amputere" telefonen ved å fjerne innstillinger og tilganger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå