Gå til innhold

Nytt objektiv til gammelt kamera, eller nytt kamera og litt billigere objektiv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvem du skal velge; det er verre. Trenger du lysstyrken (f/2.,8) eller er større brennvideomfang viktigere? Jeg selv hadde nok valgt 16-85mm. De gangene jeg trenger mer lysstyrke, så holder ikke f/2.8 heller.

Sant nok, men det gir autofokus det lille ekstra.

Eeh.. nikon 17-55mm er 3-4 ganger vekta og 3 ganger størrelsen til 18-55mm!

Det objektivet kommer til å være helt feilbalansert på nikon d50.

Å gå med et framtungt objektiv er ikke noe problem, se Moose Petersons tips i en av episodene av DTown TV.

edit:

Gå for 35mm f1.8 DX og spar penger til en skikkelig oppgradering om du kommer dithen at du ønsker det.

Hva er det som er så mye bedre enn 17-55mm f/2.8?

Endret av arela
Lenke til kommentar

Om jeg trenger lysstyrke eller brennvidde... hmm.. Egentlig vil jeg jo ha begge deler. Men da må jeg kanskje opp på et helt annet prisnivå?

Er det veldig stor forskjell på 55mm og 68mm?

Jeg tenker som så av hvis jeg først skal zoome inn noe kommer jeg til å bruke min 100-300mm uansett, og at det kanskje derfor er lurt å gå for den 17-55mm, siden den er så lyssterk.

Lenke til kommentar
Jeg fant nå et objektiv som heter Nikon AF-S 24-70mm F/2.8 ED. Det er ganske dyrt hvis man skal kjøpe nytt, men om det er mulig å finne et billig brukt, kunne det muligens vært interessant. Er dette et bra objektiv?

Finner du dette billig brukt så er det bare å gratulere. Men da tror jeg du skal lete en stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...