Gå til innhold

TV/PC Skjerm til hybel

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen her inne kunne bidra med litt innsikt når det kommer til å bruke en LCD TV som PC skjerm. Jeg bor i en et-roms studenthybel og jeg pleier å ligge i sengen å se på filmer og lignende på PC skjermen som står på skrivebordet 2-3 meter unna.

Saken er at jeg syns den 22" store PC skjermen jeg har er litt liten å se på fra sengen. Derfor tenkte jeg å kjøpe en LCD TV som jeg også brukte som PC skjerm. Jeg har testet det på moren min sin Samsung LE40A656 ved å koble til laptopen min og jeg syns resultatet ble kjempebra.

Det eneste problemet var at jeg syns 40" ville bli for stort når jeg sitter ved skrivebordet, ca. en meter unna skjermen og derfor tror jeg heller at en 32" med Full HD ville passet bedre. Hvordan vil en slik LCD TV ville taklet å vise dataspill som til tider kan ha en del raske bevegelser?

Er det en dårlig idé å gjøre det på denne måten? Vil jeg få en bedre bildekvalitet på skjermen hvis jeg kobler den til PCen via en HDMI kabel? Jeg studerer forøvrig i Sverige og kommer til å bli der ihvertfall i to år til, men er det noen penger å spare på å kjøpe TVen i Sverige? Hvis jeg tar med meg TVen tilbake til Norge må den da sendes til Sverige hvis jeg vil ha den reparert på reklamasjonen?

En del spørsmål, men jeg håper det er noe her på forumet som er villige til å hjelpe meg. Setter veldig pris på alle meninger :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...