vebwa Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Noen som kjenner til disse nettverkskortene? Er de ok (stabile osv.)? Er vel noen år gamle... Lenke til kommentar
rks Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Absolutt et bra kort. Det meste 3com leverer er jo bra og stabilt.... Har brukt enormt mange av disse på jobb, og aldri hatt noe trøbbel. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Kjenner ikke til akkurat 3c905b, men 3com har jo generelt et rykte på seg for å være en god produsent. Hvis du skal bruke kortet på et lokalnett kan der være verdt å sjekke om kortet også støtter 100 mbit/s (ikke alle eldre kort gjør det). Hvis du bare skal bruke det mot internett kan du se bort fra denne begrensningen, da linjen din til internett nok uansett er tregere enn 10 mbit/s. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Takk så mye for svar. Får tak noen av disse billig - skal brukes hovedsakelig i en linux-router/firewall/proxy osv. (Smoothwall). Noen som vet om disse støttes av Smoothwall (regner med de gjør det - er vel et helt standard nettkort...) Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 En ting til: Har også mulighet til å få tak i noen nyere 3COM 3c905c-tx-m kort til omtrent dobbel pris av 3c905b-tx (men likevel billig). Hva er forskjellen mellom disse kortene? Er det noen vits i å gå for de dyrere (og nyere) kortene til en hjemme-server? Lenke til kommentar
MikanII Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Nei,det er ingenvits så lenge de gamle støtter 100mb (jo eldre jo bedre, er jo et godt linux slagord gjeldende hardware..).Det er egentlig bare dyrere.3com og linux er bare konge,har aldri støtt på problemer med de i det hele tatt.Har forresten selv brukt nemte kort i smoothwall,funker helt ok. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Så det vil da egentlig være bedre å kjøpe 3 år gamle 3COM-kort istedenfor nye billigkort fra f.eks. komplett til lik pris (70-80 kr)? Lenke til kommentar
MikanII Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 tja,til bruk på linux maskiner har jeg ofte erfart at eldre kort har bedre støtte enn de helt nye.og får du tak i kort til 70-80kr så hadde jeg nok gått for dem ja. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har hatt mitt 3Com (3c905, ikke "b") siden 1998, og det har alltid fungert, aldri noe tull og rør som jeg har opplevd med andre NIC kort. 3Com sine kort har jeg ingen dårlige erfaringer med. Er da ikke de billigste kortene som finnes, men man må jo som regel betale litt for kvalitet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har hatt mitt 3Com (3c905, ikke "b") siden 1998, og det har alltid fungert, aldri noe tull og rør som jeg har opplevd med andre NIC kort. Alle snakker om vanskelige NIC men jeg synes disse uansett merke er noe av den HW som jeg har hatt minst trøbbel med. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har hatt to kort som har ryki for meg i linux boksen min her... SMC begge kortene som gikk dundas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå