Gå til innhold

PC3200 RAM overklokking etc med XP2500+ og NF7-S

Jakob

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å kjøpe meg Abit NF7-S v2.0 og XP2500+

Til dette må jeg ha RAM, selvfølgelig, har bare pc2100 RAM nå.

Tenkte på 2x TwinMOS 256mb PC3200 CL2.5 ram:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Er dette en bra ram?

Hvor mye kan man klokke denne pcen, og hvor raskt kan man sette minneinnstillingene?

Går det an å svi/ødelegge minnebrikkene ved å klokke for mye eller sette minne instillingene for lave?

Og går det an å klokke denne cpu'en for mye? :lol:

(Mener seff å klokke den til 400mhz det er vel ikke noe prob?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe kjempe god ram til overklokking.. anbefaler at du velger PC3200 /m Winbond isteden... disse brikkene bruker samme minnechipper som Corsair XMS, så de klokker ofte veldig bra, og til halve prisen.

De fleste med XP2500+ havner på rundt 2,3-2,4Ghz.. så jeg vil si at den klokker ganske bra.

Du klarer ikke å ødelegge minnebrikkene bare ved å kjøre høy hastighet eller kjøre for agressive timings. Skal vi klare dette så ville jeg tro du må over 3v på dem.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe kjempe god ram til overklokking.. anbefaler at du velger PC3200 /m Winbond isteden... disse brikkene bruker samme minnechipper som Corsair XMS, så de klokker ofte veldig bra, og til halve prisen.

De fleste med XP2500+ havner på rundt 2,3-2,4Ghz.. så jeg vil si at den klokker ganske bra.

Du klarer ikke å ødelegge minnebrikkene bare ved å kjøre høy hastighet eller kjøre for agressive timings. Skal vi klare dette så ville jeg tro du må over 3v på dem.

:yes:

Lenke til kommentar

Er ikke sånn heftig overklokker så jeg trenger vel neppe Winbond tror jeg... Vil gjerne ha det så billig som mulig, men allikevel et bra oppsett.

Forresten, hvor mye må man øke volten for å få det opp i de hastighetene du nevnte?

Lenke til kommentar
Er ikke sånn heftig overklokker så jeg trenger vel neppe Winbond tror jeg... Vil gjerne ha det så billig som mulig, men allikevel et bra oppsett.

Forresten, hvor mye må man øke volten for å få det opp i de hastighetene du nevnte?

Kan tenke meg at du trenger 1,8-1,85vcore for å klare det.. men det varierer veldig fra cpu til cpu.. kansje du trenger 1,9 eller 1,95.. hvem vet...

Lenke til kommentar

Er ikke så vant med overklokking, ekke noe særlig å overklokke med min cpu og hk.

Så jeg lurer på hvor mye man skal øke volten før man svir cpu'en med enten boxed vifte eller en vanlig cpu vifte, Globalwin eller noe til ca 170kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...