Gå til innhold

Regler for Egenprodusert kultur

Anbefalte innlegg

Hva er Egenprodusert kultur?

I dette forumet har brukere anledningen til å presentere sine egenproduserte verker, enten det måtte være film, musikk, litteratur eller annet passende. Hvis du vil legge ut bilder du har tatt, kan du benytte deg av Bildekritikk, og for bilder du har lagd på datamaskinen, bruk Visuell kreativitet.

Dette forumet er et resultat av en sammenslåing av de tidligere underforaene Egenprodusert film, Egenprodusert litteratur og Egenprodusert musikk, som lå under henholdsvis Film, Litteratur og Musikk (naturlig nok).

Bruk av emnefelt

Et emnefelt er veldig viktig for å identifisere hva tråden din handler om og for å ha muligheten til å skille tråder fra hverandre. Hvis femti tråder heter "Hva syns du om filmen min?", vil det bli svært vanskelig for andre brukere og lesere å orientere seg, noe som kan lede til at din tråd får mindre oppmerksomhet og dermed færre tilbakemeldinger. Det er derfor nødvendig med visse regler for emnefeltene i dette forumet:

• Skriv Film:, Litteratur: eller Musikk: i starten av emnetitlene, slik at leserne umiddelbart forstår hvilket medium tråden dreier seg om.
  • Forsøk å skrive hvilken sjanger verket kan sies å være, enten det måtte være komedie, dikt eller rock.
  • Tilføy artistnavn, tittel eller andre egennavn som kan bidra til en raskere identifikasjon av din tråd.
  • Hvis du ikke har noen navn, prøv å forklare kortfattet hva verket dreier seg om.

Eksempler på dårlige emnefelt:

• Ny sang!
  • Mitt nye dikt
  • Last ned ny video av meg
  • Trenger kritikk
  • Hva synes folka om den nye fortellingen min?
  • Låt med futt i!
  • Morsom film jeg har lagd
  • Ny metall låt!
  • Har laget et dikt

Eksempler på gode emnefelt:

• Musikk: Kentucky Chickenpickers - Gunman Sayam (Country)
  • Film: The Cover, en glossy actionfilm
  • Litteratur: Uoppnåelig fantasi. [forsøk på dikt]
  • Musikk: Electronica: Coax - Cinematica (album)
  • Film: Døyden på Svartfjedle (Komedie) Skoleprosjekt
  • Litteratur: Norsk novelle - Påvirket på alle kanter

Trådens innhold

Ved presentasjon av egenprodusert film og musikk må du forsøke å lenke direkte til verket. Det er også nyttig og interessant å komme med litt informasjon, så vi kan bli mer kjent med artisten, forfatteren eller filmskaperen:

• Hva heter verket? (Eventuelt arbeidsnavn)
  • Hva er ditt artistnavn? (Musikk)
  • Hvem er du?
  • Hva er sjangeren?
  • Hva har du lagd musikken eller filmen med?
  • Du kan gjerne fortelle litt om bakgrunnen til verket.
  • Eventuelt komme med andre spesielle preferanser/kommentarer.

Hvorvidt vi skal ha regler for om man må lage en ny tråd for hvert bidrag man kommer med eller om man kan ha sin egen samletråd for flere bidrag er ennå ikke bestemt. Dere kan benytte anledningen til å diskutere det her.

Ellers er det verdt å nevne at retningslinjene gjelder her som alle andre steder. Vær høflig og saklig når du kommenterer noe, og gå etter ballen og ikke spilleren i diskusjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...