Xagits Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Som tittelen sier så leter jeg etter en løsning for å ha sikker backup av fotografier. Har funnet par produkter som ligger mellom 2.000 - 7.000 kr fra forskjellige produsenter jeg knapt kjenner til fra før. Vil satse på produkter fra seriøse produsenter, så kan noen komme med erfaringer? Det må være RAID 1 slikt det blir sikker backup av fotografier. Skal være mulig å koble til RJ45 kontakt (10/100/1000 - sikkert vanlig kontakt for slike løsninger). Mulig å koble direkte til USB2. Hadde vært greit om det har Firewire 400/800 om det finnes. Utseende spiller ingen rolle så lenge det ikke blinker som diskotek, men hvertfall ville det vært greit å ha grei tilgang til disker med skuff. Å skru fra hverandre kabinettet er ikke aktuelt. Det jeg vil vite er: Hvilket produsenter leverer gode produkter? Som kan oppfylle de fleste kriterier og prisvennelig? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 jeg vil på det sterkeste anbefale synology, har selv en Rs-407 som du kan se spesifikasjonene til her, samt en litt mer informativ liste over funksjoner her. den overgikk alle mine forventninger til den med alt den kan gjøre utenom bare fungere som en nas og spesielt backup systemet liker jeg, har et lite program som kjører på 3maskiner så tar den løpende backup mot nas. jeg har min kjørende med 4x1500gb seagate i raid5, så blir det utvide med en synology boks til via usb når jeg har behov for mer plass. Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Takk for respons. Synology ser ut til å være bra produkt. Den modellen du sikter til er en rack og det er ikke noe jeg ser etter, men forstår at du bare forteller om dine erfaringer. Skal ta en kikk på passende modeller, men vet du tilfeldigvis hvordan det er å sette inn eller skifte disker i slike jeg ser etter? Noe flere jeg burde ta en kikk på mens jeg leter litt rundt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå