Arildmar Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hey, bilen min som jeg kjøpte for snaue 11 år siden starter å synge på siste verset. Kjøpte den for 25k den gangen og den har holdt hele veien og 360 000, men nå med rust i kanalen og slikt så blir det et problem å få fikset den. 1. Som dere skjønner så er jeg ny i bilverden, lurer derfor litt på hva slags bil jeg burde se etter hvis jeg ikke er teknisk god til mekking. Har fått tips at Toyota, ford og volkswagen er de bilene jeg burde se etter? er det noen andre man kan anbefale? 2. Er det smart å kjøpe av Auksjonhus eller er dette bare lureri? Du får jo ikke prøvekjørt bilen eller noe slikt vel å merke, så du kjøper den som den er..men er de pliktig på noen måte å vise deg bilen eller gi deg en prøvetur? Ville du kjøpt av et auksjonshus? 3. er det noe spesielt man burde se etter når man kjøper bruktbil? Rust i hjulbuer og slikt vet jeg om, men kanskje noen har noen smarte tips? Arildmar They call it "the A-team"..and he brought himself Lenke til kommentar
Arildmar Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Hva er budsjettet? har kikket litt og har funnet ut at jeg må opp litt i pris så jeg har valgt å legge meg på en 60k. Har skjønt at biler som nærmer seg 200k er ikke noe poeng å satse på da alt av slitedeler starter å ta kvelden. Noen andre tips man burde se etter rundt bruktbil kjøp? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Google etter tester av modell og eventuelt motor/karosserikode. Har du regnummeret så finner du motorkode ++ på mekonomen.no. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ett par tips: alt japansk er "bra" når det kommer til og være feilfrie og å vare lenge.. Ved søking på www.Finn.no om en anonse sier: "selges som den står" ere bare og bla vidre. betyr at uansett hvordan stand bilen er ere ditt problem når den er kjøpt. om du har bestem deg for "type bil".. Utseende motor størrelse osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå