anaconda Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Er 27 år gammel, trener inne på trimsykkelen, har trent i snart 1 år. Jeg fikk i fjor vite at jeg har muskeldystrofi. Legene mente at det var kjempebra å trene. Det har gjort meg mindre stiv. Men jeg sliter veldig. Kan ha litt fremgang, så tilbakegang igjen. Ofte må jeg bare gi opp etter en liten stund, rett og slett fordi jeg ikke klarer. Når jeg sykler bruker jeg motstand på 3. På en bra dag sykler jeg 60-70 minutt. Har nylig kjøpt meg pulsklokke. Vet ikk hvor mye jeg kan stole på den. Har lagt inn alder, vekt og alt det der. Ligger vel på 80-85% når jeg sykler. I tillegg til syklingen går jeg tur nesten hver dag. Da bruker jeg å gå ca 1 time. Noen ganger litt lengre. I helger når jeg har fri, trener jeg på morgenen. Etter trening spiser jeg en banan, tar en proteinshake, dusjer og spiser 3-4 brødskiver med egg. Etter dette går jeg ofte til byen. Det er ca 1 time og 10 minutt en vei. Jeg har noen spørsmål. 1. Hvis pulsen går ned når jeg sykler, forbrenner jeg mindre kalorier? Hvis pulsen går opp forbrenner jeg mer? 2. Er det ikke så bra at jeg går lang tur etter trening, slik jeg ofte gjør på lørdager? Tenker sånn at næringen kroppen skal ha etter trening forbrenner jeg bort når jeg går, og derfor vil jeg ikke få noen fremgang, riktig? 3. Hvor mange kalorier forbrenner jeg når jeg går? Har lest at man forbrenner 250 kalorier pr time når man går. Kan det stemme? Jeg har prøvd pulsklokka, men stoler ikke på den. Prøvd den 2 ganger. Første gangen viste den over 300 kalorier. Da hadde visst pulsen vært oppi 219. Klokka selv har regnet ut at maks pulsen min er 195. Andre gang viste den bare 100 kalorier på 1 time. Veldig skuffende. Så hvor mye tror dere jeg forbrenner når jeg går? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jo mer intensivt du trener, jo mer forbrenner du. Husk at intensiv trening fører til at etterforbrenningen din øker enormt. Disse resultatene vil ikke en pulsklokke gi deg svaret på. Ikke tenk så mye over når på døgnet du spiser og trener. Dette jevner seg ut i lengden. Hvor mange kalorier du forbrenner når du går varierer nok fra person til person. Det finnes forbrenningstabeller hvis du googler litt. Disse tabellene viser deg hvor mange kalorier du forbrenner per time med forskjellige aktiviteter. En pulsklokke kan som sagt være unøyaktig til dette. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå