Zitrix Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei jeg har nettop vunnet ett ASUS Rampage II Extreme med Intel 920 prosessor med 0depping og kingston hyper 3•2 GB 2000 herhs og fucings stor vifte jeg er en uerfaren cloker og trenger med hjelp med å cloke prosessoren til 4ghz trenger hjelp med alt som må gjøres og hvordan mann gjør det. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
camxer Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 En noe useriøs post kanskje? Google is your friend mate... pluss at hvis du bruker et minutt på forumet her så finner du en tråd med alt du trenger. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 *Kremt* Er vanligvis ikke veldig pirkete på det der, men please! Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei jeg har nettop vunnet ett ASUS Rampage II Extreme med Intel 920 prosessor med 0depping og kingston hyper 3•2 GB 2000 herhs og fucings stor vifte jeg er en uerfaren cloker og trenger med hjelp med å cloke prosessoren til 4ghz trenger hjelp med alt som må gjøres og hvordan mann gjør det. Tusen takk for svar Kvifor klarer ingen som driver med spilling osv å LESE? Dessuten skal ein klokke burde ein vite kva man holder på med, du kan ikkje forvente att din cpu skal klare 4ghz ved ok temp og grei volt.. volt dreper, vist du kan gange så er det vel ikkje så vanskelig er det vel? 20x200=4000 enkelt å greit. cpumulti = 20 FSB = 200 samanlagt: 4000mhz @ 4ghz volt? den finner du ut selv, siden det ikkje er ein fasit på dette. vist du ikkje vil brenne opp cpuen til 2,500 google litt å sjekk max anbefalte volt av intel Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hjelp meg å få noe klart her.. Er det volt, eller er det temperatur som dreper? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Hjelp meg å få noe klart her.. Er det volt, eller er det temperatur som dreper? tja, intel sine cpu restarter maskinen ved ca 74C* av og til, så da står vel vi igjen med volt? men mindre enn 60C* er vel greit å ha etter min mening ikkje lurt å koke kjølepastaen da det kommer boble xD Endret 5. august 2009 av MrBBs Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Dette kan da ikke gjelde alle CPU'ene til Intel vel? Core i7 skal vel i utgangspunktet ikke begynne å throttle før ved 100C. I følge Everest så er også TJ Max 100C, pluss at jeg selv har hatt min ved 98C. (En "litt" feilmontert kjøler kan man si, hehe) Endret 7. august 2009 av bshagen Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Dette kan da ikke gjelde alle CPU'ene til Intel vel? Core i7 skal vel i utgangspunktet ikke begynne å throttle før ved 100C. I følge Everest så er også TJ Max 100C, pluss at jeg selv har hatt min ved 98C. (En "litt" feilmontert kjøler kan man si, hehe) Vel da eg overklokka en kompis sin E6850? (3ghz versjonen av E6*** serien) han hadde en svær copper kjøler så gadda aldri å sjekke temp osv, men den var dårlig montert og minimalt med kjølepasta på, cpuen enda opp på 70C* på 4 sec .. (skremmende) dataen restartet seg på under 20 sec. bluescreen! så rekner med att andre (ivertfall nyere) cpu'er som intel leverer også har denne fungsjonen, litt info om i7 (920) HER cpuene er omtrent identiske når det gjelder slikt som eg snakker om (innen i7 serien ivertfall) Nvidia's eldre gpuer skulle tåle 120C* men synest att dette er litt vel varmt da en KOKER! kjølepastaen xD (rekner med att det er noke som har kokepunk ved ca 100C* der Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Dette er det Everest forteller meg i allefall. RealTemp viser også dette. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Dette er det Everest forteller meg i allefall. RealTemp viser også dette. Da er det nok bare å klokke personlig ville eg hatt den under 70C* men dette er opp til kvar enkelt, men du kan ivertfall klokke en del vist du vil ligge litt under 100C* Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Jeg har allerede klokka jeg, så jeg trenger ikke, det er OP som skal det. Men tror ikke han er her lengre Endret 7. august 2009 av bshagen Lenke til kommentar
Farner Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Så det er derfor du solgte den PCen på finn altså? Ikke mye med nye interesser og studiestart? haha Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg har allerede klokka jeg, så jeg trenger ikke, det er OP som skal det. Men tror ikke han er her lengre aha, går litt i ball for meg av og til xD som du sikkert så.. Men han virker til å ha forlatt posten eg sjekker sjølv postene min ca 4-5 ganger daglig vist mulig. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hehe, det gjør jeg og! For jeg blir veldig utålmodig, å MÅ ha svar med engang. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå