Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få overklokka prosessoren?

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffa meg en sånn hendig XP 1700+ JIUHB sak, så lurer jeg på hvor mye jeg kan få tynt utav den, med mitt trasige oppsett.. Kom gjerne med forslag til hvordan jeg kan få mest utav den ;)

HK: MSI KT3 Ultra 2

RAM: 2x Apacer 256 MB PC2100

Skjermkort: Creative Geforce 4 Ti 4200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du klarer vel mellom 2.1ghz og 2.6ghz, hvis du har bra kjøling..

Sett FSB til det hovedkortet klarer ca. 150 tenker jeg. så stiller du multipiler til 14 og over. begynner vel og trenge litt ekstra volt ved 2.1-2.2ghz..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, er ikke helt sikker på det hovedkortet ditt, men jeg tviler på at det er et nforce 2 kort? Hvis ikke, så må jeg bare si at jeg har hatt dårlige erfaringer med harddisker og pci kort som liker seg dårlig allerede ved 150 fsb. Og du kan vel heller ikke stille multiplier med andre enn nforce 2 kort?

Hvis det likevel ER et nforce2 kort, så glem det jeg sa, orker bare ikke sjekke akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Vel, er ikke helt sikker på det hovedkortet ditt, men jeg tviler på at det er et nforce 2 kort? Hvis ikke, så må jeg bare si at jeg har hatt dårlige erfaringer med harddisker og pci kort som liker seg dårlig allerede ved 150 fsb. Og du kan vel heller ikke stille multiplier med andre enn nforce 2 kort?

Hvis det likevel ER et nforce2 kort, så glem det jeg sa, orker bare ikke sjekke akkurat nå  :)

Det det bare ytterst få kort som ikke tillater endring av MP. Dette med at det kun er nForce2 baserte kort som kan det er bare en særdeles seiglivet myte. Så lenge man har KT333 og KT400 så er man så si garantert å kunne endre. Litt usikker på SIS og ALi chipsettene.. men de er det jo uaktuelt å bruke til OC uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...