Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkortet, og bluescreens hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei :)

Idag begynte pcen min å lage problemer. Jeg var inne i et spill og plutselig begynte det å dukke opp masse rare piksler med alle mulig slags rare farger på. Også kom bluescreenen. Jeg prøvde å oppdatere driveren, med det hjalp ikke. Prøvde da å formatere til Windows 7, installerte nyeste skjermkortdriveren, men etter jeg installerte driveren begynte bluescreenen å dukke opp igjen.

Jeg gikk derfor inn i Safe Mode, og avinstallerte skjermkortdriveren, og da funket alt fint. Men uten driver til skjermkortet så er det jo ikke mye å gjøre på pcen, så jeg installerte driveren på nytt. Problemet oppsto igjen.

Driveren som klikker er den nyeste driveren fra Nvidia GeForce/ION Driver Release 186.

Har også oppdatert bios, og fjernet støv fra skjermkortet.

Skjermkort: Nvidia GeForce 8800 GTS 320MB

Hovedkort: Asus M2N-MX

Noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje...

Håper ikke det :p

Noen som vet hvordan jeg deaktiver at Windows installerer drivere automatisk. Hver gang jeg har avinstallert driveren så installerer Windows driveren på nytt, og jeg får ikke prøvd noen annen driver, på grunn av at jeg må restarte pcen før jeg kan installere en annen driver, og da får jeg bluescreen igjen.

Lenke til kommentar

All informasjon er god informasjon - legg ved minidump filene til Windows. Disse genereres hver gang Windows krasjer og inneholder informasjon om tilstanden systemet var i når det krasjet.

Legg gjerne ved disse minidump filene her på forumet. (Du må muligens trikse litt for å få det til)

De skal ligge i :\Windows\Minidump. (Om det er flere zip dem og legg dem ved)

Det er ikke sikkert at de vil fortelle noe nytt, men jo mere informasjon du klarer å gi jo bedre.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Det er ikke så viktig. Driver å går gjennom dem nå, men siden du har Windows 7 har jeg ikke symbolfilene lokalt på min maskin så må laste dem ned selv så det tar litt tid. Så er forøvirg det jeg driver på med nå.

Edit: Gud hjelpe meg det tok lang tid...

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Tror nok det er skjermkortet som er ødelagt. Problemet er blitt verre og nå vises den bare et par kjempeikoner og 7 striper med masse grå piksler som går nedover skjermen.

Og i Device Manager så er det en sånn trekant over skjermkortet mitt, og det står: "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)"

Endret av Jens2212
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...