icedragon1990 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Har et merkelig problem her. Kjøpte meg ASUS M4A78 PRO hovedkort idag. alle vifter starter og alt går fint, Men jeg får ikke bilde når jeg har i skjermkortet! Jeg tar det ut og prøver med det intigrerte og da fungerer det perfekt! Jeg trenger bare å ha satt den i slotten sin, har ikke tilkobla strøm til den og dette skjer. Hva er problemet? strømforsyning? 580w og HIS Radeon 3870 Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Setter du i kortet med pcen på? Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Setter du i kortet med pcen på? Nei ofc not .. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg tar det ut og prøver med det intigrerte og da fungerer det perfekt! Det er da logisk at du skal få bilde da. Jeg trenger bare å ha satt den i slotten sin, har ikke tilkobla strøm til den og dette skjer. Har du ikke kobla til PCI-E strømkablene til 3870 kortet tviler jeg sterkt på at du noengang vil få noe bilde. Setter du 3870 kortet i PCI-E 16x sporet skal ved det overstyre det integrerte skjermkortet så vidt jeg vet. Og når det ikke får strøm nok (PCI-E slotten gir ikke nok), så gir det neppe bildet. Du kan ellers sjekk oppsettet ditt i BIOS, sjekk side 2-19 og 2-20 i manualen. Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg tar det ut og prøver med det intigrerte og da fungerer det perfekt! Det er da logisk at du skal få bilde da. Jeg trenger bare å ha satt den i slotten sin, har ikke tilkobla strøm til den og dette skjer. Har du ikke kobla til PCI-E strømkablene til 3870 kortet tviler jeg sterkt på at du noengang vil få noe bilde. Setter du 3870 kortet i PCI-E 16x sporet skal ved det overstyre det integrerte skjermkortet så vidt jeg vet. Og når det ikke får strøm nok (PCI-E slotten gir ikke nok), så gir det neppe bildet. Du kan ellers sjekk oppsettet ditt i BIOS, sjekk side 2-19 og 2-20 i manualen. I know har prøvd med strøm også. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios. Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX] Husk Exit & Save Changes Husk strøm til 3870 før du prøver oppstart! Endret 10. juli 2009 av ask99 Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios.Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX] Husk Exit & Save Changes Husk strøm til 3870 før du prøver oppstart! Jeg kan gjøre dette UTEN å ha skjermkortet i? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Etter hva du forteller,så må du gjøre dette uten gpu i pci slotten,når du har valgt Exit & Save Changes,så stopp oppstarten,og sett inn skjermkort! Husk dette er et forslag,ikke en fasit Har aldri hørt om dette problemet før! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 *snip* Kjøpte meg ASUS M4A78 PRO hovedkort idag. Har du formatert harddisken/clean install av Windows? Jeg ville i allefall aldri byttet hovedkort og fortsatt med gammel harddisk m/rusk & rask Hvis du ikke "gidder" det, har du i det minste avinnstallert evt. gamle chipset-drivere, skjermkort-drivere, osv. som ligger på harddisk, OG lagt inn driverne fra cd som fulgte med nye hk? Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 *snip* Kjøpte meg ASUS M4A78 PRO hovedkort idag. Har du formatert harddisken/clean install av Windows? Jeg ville i allefall aldri byttet hovedkort og fortsatt med gammel harddisk m/rusk & rask Hvis du ikke "gidder" det, har du i det minste avinnstallert evt. gamle chipset-drivere, skjermkort-drivere, osv. som ligger på harddisk, OG lagt inn driverne fra cd som fulgte med nye hk? Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Mekkus,er enig med deg om det du sier om reinstalasjon,men når skjermen er svart før bios prøver å boote fra hd,så kan det ikke ha noe å si hvilke drivere han har på hd. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere Syns du burde ta en dobbelsjekk av alle kontakter, sjekke at ikke noe ligger innpå hk'et på baksiden (husk avstands-skruer), sjekk at alt sitter godt i sporene, strøm er på plass, osv. harddisk; har du brukt denne sammen med annet hovedkort og windows, ville jeg formatert uansett. Min mening Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere Syns du burde ta en dobbelsjekk av alle kontakter, sjekke at ikke noe ligger innpå hk'et på baksiden (husk avstands-skruer), sjekk at alt sitter godt i sporene, strøm er på plass, osv. harddisk; har du brukt denne sammen med annet hovedkort og windows, ville jeg formatert uansett. Min mening Har også prøvd UTEN hardisk og samme skjer......... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Har du vært inne i bios å sett om det står slik som nevnt lenger opp på siden her? Kan hende det står på å kjøre bare på det interne der Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Har du vært inne i bios å sett om det står slik som nevnt lenger opp på siden her?Kan hende det står på å kjøre bare på det interne der Skal gjøre det etterpå Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios.Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX] Husk Exit & Save Changes Husk strøm til 3870 før du prøver oppstart! TAKK Dette funket Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios.Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX] Husk Exit & Save Changes Husk strøm til 3870 før du prøver oppstart! TAKK Dette funket Har samme problem, hvordan skal jeg klare å endre BIOS når at jeg ikke får opp bilde? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Koble skjermen til det integrerte skjemkortet. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Koble skjermen til det integrerte skjemkortet. Hvis jeg ikke har integrert skjermkort da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå