Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]ASUS M4A78 PRO fungerer ikke med skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei

Har et merkelig problem her.

Kjøpte meg ASUS M4A78 PRO hovedkort idag.

alle vifter starter og alt går fint, Men jeg får ikke bilde når jeg har i skjermkortet!

Jeg tar det ut og prøver med det intigrerte og da fungerer det perfekt!

Jeg trenger bare å ha satt den i slotten sin, har ikke tilkobla strøm til den og dette skjer.

Hva er problemet?

strømforsyning?

580w

og

HIS Radeon 3870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da logisk at du skal få bilde da.

Jeg trenger bare å ha satt den i slotten sin, har ikke tilkobla strøm til den og dette skjer.

Har du ikke kobla til PCI-E strømkablene til 3870 kortet tviler jeg sterkt på at du noengang vil få noe bilde.

Setter du 3870 kortet i PCI-E 16x sporet skal ved det overstyre det integrerte skjermkortet så vidt jeg vet. Og når det ikke får strøm nok (PCI-E slotten gir ikke nok), så gir det neppe bildet.

Du kan ellers sjekk oppsettet ditt i BIOS, sjekk side 2-19 og 2-20 i manualen.

Lenke til kommentar

Det er da logisk at du skal få bilde da.

Har du ikke kobla til PCI-E strømkablene til 3870 kortet tviler jeg sterkt på at du noengang vil få noe bilde.

Setter du 3870 kortet i PCI-E 16x sporet skal ved det overstyre det integrerte skjermkortet så vidt jeg vet. Og når det ikke får strøm nok (PCI-E slotten gir ikke nok), så gir det neppe bildet.

Du kan ellers sjekk oppsettet ditt i BIOS, sjekk side 2-19 og 2-20 i manualen.

I know har prøvd med strøm også.

Lenke til kommentar

Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios.

Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX]

Husk Exit & Save Changes

Husk strøm til 3870 før du prøver oppstart!

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Har et forslag du kan prøve,trykk Del gjevnlig under oppstart for å komme inn i bios.

Gå til Advanced menu/Chipset/Primary Video Controller,sett denne til [ PCI-GFX0-GPP-IGFX]

Husk Exit & Save Changes

Jeg kan gjøre dette UTEN å ha skjermkortet i?

Lenke til kommentar

Etter hva du forteller,så må du gjøre dette uten gpu i pci slotten,når du har valgt Exit & Save Changes,så stopp oppstarten,og sett inn skjermkort!

Husk dette er et forslag,ikke en fasit :) Har aldri hørt om dette problemet før!

Lenke til kommentar
*snip*

Har du formatert harddisken/clean install av Windows? Jeg ville i allefall aldri byttet hovedkort og fortsatt med gammel harddisk m/rusk & rask

Hvis du ikke "gidder" det, har du i det minste avinnstallert evt. gamle chipset-drivere, skjermkort-drivere, osv. som ligger på harddisk, OG lagt inn driverne fra cd som fulgte med nye hk?

Lenke til kommentar
*snip*

Har du formatert harddisken/clean install av Windows? Jeg ville i allefall aldri byttet hovedkort og fortsatt med gammel harddisk m/rusk & rask

Hvis du ikke "gidder" det, har du i det minste avinnstallert evt. gamle chipset-drivere, skjermkort-drivere, osv. som ligger på harddisk, OG lagt inn driverne fra cd som fulgte med nye hk?

Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere :blush:

Lenke til kommentar
Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere

Syns du burde ta en dobbelsjekk av alle kontakter, sjekke at ikke noe ligger innpå hk'et på baksiden (husk avstands-skruer), sjekk at alt sitter godt i sporene, strøm er på plass, osv.

harddisk; har du brukt denne sammen med annet hovedkort og windows, ville jeg formatert uansett. Min mening ;)

Lenke til kommentar
Har ingen gamle chipsetdrivere MEN har ikke prøvd å installere nye drivere

Syns du burde ta en dobbelsjekk av alle kontakter, sjekke at ikke noe ligger innpå hk'et på baksiden (husk avstands-skruer), sjekk at alt sitter godt i sporene, strøm er på plass, osv.

harddisk; har du brukt denne sammen med annet hovedkort og windows, ville jeg formatert uansett. Min mening ;)

Har også prøvd UTEN hardisk og samme skjer.........

Lenke til kommentar

Husk Exit & Save Changes

TAKK :D Dette funket :D:love:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Husk Exit & Save Changes

TAKK :D Dette funket :D:love:

Har samme problem, hvordan skal jeg klare å endre BIOS når at jeg ikke får opp bilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...