Finholt Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Etter å ha hengt litt på forumet og sett i andres byggeblogger ble jeg til slutt bitt av basillen selv. Siden jeg selv ikke er noe særlig til praktiker, og brodern nå er snekkerlærling, blir kabinettet hovedsaklig bygd av han. Har allerede kjøpt inn ei 12mm MDF-plate på 120x244mm. Her er en modell/skisse om hvordan det omtrentlig er tenkt å se ut: Foreløpige mål er 424x424x450 (b/d/h), men dette kan bli endret/tilpasset senere. Hovedtanken med kabinettet er å ha liggende hovedkort, plassert øverst i "2. etasje". I fronten her har jeg per nå tenkt å ha 3x120mm vifter som blåser over hovedkortet inkl. cpukjøler (vifteløs) og grafikkort (vifteløst). Har tenkt å la noen PCi-spor stå åpne for luftingens skyld. På det skrå panelet skal viftestyring samt knapper monteres. Om jeg finner noen løsning kan det hende det også kommer enkel i/o der også, men det får jeg se an. I "1. etasje" plasseres disker, drev og psu. Jeg har tenkt å ha to rack til 5,25" drev. Skissen viser 4 i høyden, men det blir antageligvis 5, så totalt plass til 10 drev. Disse vil også bli brukt til disker, ved bruk av drevramme, først og fremst denne fra Lian-Li (allerede i hus!). Ellers er jeg også åpen for navneforslag, om ikke noen av de blir valgt vil det garantert være en inspirasjonskilde. Prosjektet var tiltenkt sommeren, men jeg har ikke satt noen frist på det, så sannsynligheten er stor for at dette vil ta tid :-s Kommentarer her! Endret 21. juli 2009 av Finholt Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Har begynt på drevrackene i dag, fortsetter med det i morgen. Lager de i tre, omtrent slik modellen under viser. Har også allerede kjøpt inn litt fra Microplex, og la inn en ny bestilling i dag. Her er en liste over det som er bestilt inn, regner med å ha alt i neste uke en gang, så sant de får inn alt til den tiden det står. Legger ut bilder av det innkjøpte da. Kommentarer her! Endret 21. juli 2009 av Finholt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå