Gå til innhold

valg av innboforsikring

steinrawr

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg lurte på om noen kunne anbefale meg innboforsikring?

I leieforholdet mitt står det at jeg selv må stå for innbo/løsøre. Derfor trenger jeg en rimelig forsikring.

Huset i seg selv er forsikret på eier, men selve innboet må jeg stå for selv. Vi er to personer, gutt og jente født i 90.

Vi har mye datautstyr, verdi på data, seng, tv, møbler, sykkel o.l. vil ligge på ca 100 000-120 000 (grovt overslag).

Vi bor i sentralt, rett utfor byen Trondheim, i et trehus.

Jeg har sett litt på gjensidige, og synes deres forsikring som havner på ca 500 pr/år ser ok ut, men har ikke peiling på denslags. Er det noen plasser dere tror det ville blitt billigere? If og storebrand er en del dyrere ifølge deres beregninger.

Billigere å registrere det på kvinnen?

takk for all hjelp.

-

Steinar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har spesielt verdifulle enkelt gjenstander vurder en verdisak-forsikring. Kjekt å ha på dyre kammeraer, bærbare-pc, etc.

Sykkel: Sjekke hvor mye som dekkes (beløpsgrense), hvor høy egenandel og hvor den gjelder.

F.eks fins det en sykkeldekning på mange reiseforsikringer, men ikke når reiser foregår i din hjemkommune.

120' høres veldig lite ut. Tenk på at ved brann og totalskade må absolutt alt kjøpes nytt.

Sikkert mulig å få billigere forsikring andre steder men da primært, vil jeg tro, vil feks fagforening. IF, Gjensidige og Storebrand har nokså like vilkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...