EspenFe Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Hei. Etter jeg fikk meg nytt hovedkort kom problemene. PC-en slår seg av under spilling. Synes det er veldig merkelig siden temperaturene er ganske greie. Som sagt så kom problemene da jeg byttet hovedkort. Jeg har vært i BIOS, stilt på volten på hovedkortet (lavt og høyt). Har stilt den på lavest mulig volt og helt opp til 1.5volt. Samme resultat som tidligere. Har også stilt på CPU, men samme resultat. Jeg aner rett og slett ikke hva som foregår. Har søkt rundt på nettet, men finner ingen spesifikk informasjon om å fikse dette. Tror at PSU skal levere nok strøm til dette systemet også. Jeg har prøvd å byttet minnemoduler. Fortsatt det samme problemet. Jeg vet at det ikke er CPU, fordi da har jeg fått blåskjerm. Er det ikke sånn at når GPU, CPU og RAM "failer", får jeg bluescreen, men ikke når hovedkortet gjør det? Spesifikasjonenene jeg har er som følger : Asus Striker II Formula Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz XFX GeForce GTX 260 XXX Corsair TWIN2X DDR2 4096MB 800MHz Thermaltake Toughpower 750W Samsung SpinPoint T166 320GB Jeg oppdaterer posten hvis jeg får noe fikset, så hvis noen andre har samme problem er det bare å titte inn her. Alle svar mottas med takk. MVH EspenFe Endret 11. juli 2009 av EspenFe Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Du kan vel få blåskjerm når det gjelder hovedkort også. Jeg ville ha anbefalt deg å prøve en annen Psu og kanskje et annet skjermkort, funker ikke det bør du kanskje benytte deg av garantien om du har muligheten til det. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg har nå lånt meg et skjermkort (Radeon 4870 Toxic). Det fungerer nokså greit. PCen kjører stabilt og alt ser ut til å stemme, bortsett fra den lave generelle ytelsen som jeg også hadde med mitt 8800GTX (Samme ytelse nå som da). Han jeg låner kortet av låner mitt kort for å feilsøke det. Det som er litt merkelig er at kortet (GTX 260) kjører stabilt i min venns system, ikke nok med det, det yter bedre også. Jeg vil si at jeg har et ganske kurrant system og jeg ser ikke hva som begrenser ytelsen så mye. Han får f.eks 1000 mer frames enn meg på første test i 3Dmark06 med begge skjermkortene. Min venns system: Asus P5W DH-Deluxe Intel Core 2 Duo X6800 GeiL DDR2 800MHz Noen som har noen idèer? Lenke til kommentar
darket Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 kan det være et driverproblem? prøvd en fresh innstallasjon og så oppdatert drivere til chipset\gfx etc? Kan det være noen valg i bios du burde ha skrudd på? For meg virker det som det, flaskehals et sted i bios.. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Bluescreens skyldes oftest minnet. Prøv med bare en og en minnebrikke sammen med alle dine egne deler. Det kan gi flaskehals i systemet hvis minnet har problemer. Kan også prøve å kjøre memtest86. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Bluescreens skyldes oftest minnet. Prøv med bare en og en minnebrikke sammen med alle dine egne deler. Det kan gi flaskehals i systemet hvis minnet har problemer. Kan også prøve å kjøre memtest86. Skal ta meg en titt i BIOS. Minnet kan det ikke være, jeg har byttet ut minnet, og prøvd forskjellige tester. Har heller ikke fått blåskjerm. Sorry for dobbelpost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå