bshagen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei! Har akkurat bygget meg en ny stasjonær PC og har problemer med å "finne" LAN kortet, som er innebygget på HK. (Realtek 8111D) Specs: Gigabyte X58 UD4 (Rev 1.0 - F5 BIOS) Intel i7 - D0 MSI GTX260 OC Samsung F1 1 TB OS: W7 64-bit og XP 32-bit. Problemet er at jeg ikke får installert LAN controlleren, da jeg ikke finner den i Device Mangager og heller ikke under Control Panel. I BIOS så er det en funksjon som heter "SMART LAN", og denne kan brukes til og sjekke nettverket. Denne funksjonen virker ikke. Jeg kan derimot pinge meg selv i CMD. Annet enn det så er det akkurat som om nettverkskortet ikke eksistrer. Når jeg prøver å installere driveren får jeg denne beskjeden: "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable." Har gått inn i "Power Controll" i windows, og det er ingen "Deep Sleep Mode" aktivert. Jeg har letet høyt og lavt, finner ikke ut av det, og håper det er noen her som vet hva jeg kan gjøre. Har holdt på med dette i timesvis uten hell. På forhånd - tusen takk! Bjørn Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har hatt tilsvarende problem som deg, og jeg fikk installert driveren på følgende måte: http://www.win-xp.no/Forums/viewtopic/p=205854.html Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Problemet er at Windows ikke finner noen feil. Nettverkskortet finnes ikke noen steder, verken gjennom Control Panel eller Device Manager (Enhetsbehandler). Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Ingen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå