Jonas9300 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei. Kjøpte meg en PC i fjor, og har helt siden andre måned irritert meg over skjermkortet mitt (XFX GeForce 8800GT). Før lagde det bare støy i to sekunder etter at viften startet, og når jeg spilte krevende spill (større hastighet på vifte). Nå er lyden til stedet omtrent hele tiden når PCen er i gang. Det høres ut som om noen har stukket et ark inn i vifta, så det kommer en slags motorlyd. Vet om flere som har samme problem, men spørsmålet er: Er det mulig å fikse, eller dempe støyet? Jeg har åpnet kabinettet, og støvsugd noe. Men kommer ikke godt til under skjermkorte, hvor vifta er. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345273 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) ... Du kan jo byte ut viften med en bedre og mer stillegående kjøler? Når det gjelder skjermkortkjøler, mener jeg Arctic Cooling har de beste GPU kjølerene på markedet. Til ditt skjermkort, så har du til eksempel; Arctic Cooling Accelero L2 Pro - Til Kroner 129 hos NetShop.no Arctic Cooling Accelero S1 - Til Kroner 249 hos NetShop.no** Arctic Cooling Accelero Twin Turbo - Til Kroner 299 hos NetShop.no ** Når det gjelder Accelero S1, så vil denne gjøre kortet ditt passivt kjølt. For å kunne benytte seg av passiv kjøling, må man ha god lufting i kabinettet. Er du i tvil om du kan bruke passiv kjølinbg, kan du kjøpe Turbo Module som tilbehør til Accelero S1. Dette er to meget støysvake 80mm vifteer som du enkelt klipser på selveste Accelero S1 enheten. Turbo Module selges også hos NetShop.no, og koster Kroner 89. Endret 10. juli 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Takk! Jeg har ikke særlig erfaring med skjermkort. Jeg må skru det ut av kabinettet (Antec 900) og sette i den nye vifta? I så fall, kan jeg risikere at noe skjer neste gang jeg starter PCen? Har opplevd problemer før, ut av slike situasjoner. Endret 10. juli 2009 av Jonas9300 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Her har du en god video som viser hvordan du bytter kjøler på skjermkortet. http://www.quietpc.com/no-en-eur/media Se under; Pacify your PC Part 4 - Graphics card cooling Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Okei, takk! Bestiller vel en gang, om ikke lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå