Bolson Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Alternativt et Nvidia chipset + Nvidia grafikkort som støtter "Hybrid Power".Eller integrert Nvidia grafikkort for dedikert PhysX. Den Hybrid Power støtta er litt ymse. GTS 250 skal ha muligheten, men det virker ikke å være implementert. GTX 260 ser ut til å ha dette på 65 nm versjonene, men ikke på 55 nm versjonene. GTX 275, 285 og 295 har det ikke. GTX 280 er lik GTX 260. Kilde 1 Andre kilder peker på endringer i drivere, som gjør at Hybrid Power delvis virker. Kortet blir ikke helt slått av, men går på meget lav ytelse. nVidia reklamerer heller ikke i særlig grad for egenskapen på sine sider. Hybrid SLI skal dog fungere som forutsatt. Men muligheten for å bruke integrert til PhysX kan være interessant. Slik jeg ble fortalt ville den løsningen jeg har valgt kunne avlaste hverandre ved behov, derfor er det plukket ut slik. Men denne Nvidea løsningen du snakker om, hvilket skjermkort kan man da evnt. velge, og størrelse? Det må jo passe sammen og gi mest mulig ytelse osv. EDIT; Ser nå etter å ha lest meg opp emnet om Hybryd Power så kan man ikke benytte seg av en 3xxx mot 4xxx serie i hybrid, ergo det funker dårlig blir som du sier, dette var litt synd da jeg var klar for å prøve ATI, men da kan det virke som Nvidia blir mitt valg. Spørsmålet er jo da hvilket hovedkort og skjermkort jeg bør plukke meg ut, slik at jeg får mest pengene og ikke minst ytelse, støy og varme.. Asus M4N78 Pro og GTS 250 eller GTX 260. GTS 250 yter omtrent som HD 4850, særlig 1 GB varianten. GTX 260 yter bedre (nærmere HD 4870) i sin nye 55 nm versjon. Men Asus M4N78 Pro har ikke FireWire (noe heller ikke Asus M4A78 Pro har heller). Men et dedikert FireWire kort koster ikke mer enn en ca 100 kr uansett. Og som tidligere sagt, jeg er fornøyd med kombinasjonen Asus M4N78 Pro, GTS 250 og P II X3 720 BE. Har til og med samme skjerm og fjernkontroll. Noe smårusk er det dog, som at jeg ikke klarer å identifisere skjermen når jeg bruker HDMI utgangen på skjermkortet, og noe annet smårusk som jeg ikke har tatt meg bryet med å finne ut kilden til. I og med at jeg bruker Windows 7 RC med betadrivere er dette en mulig feilkilde. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Så du mener det at selv om jeg bruker et ATI kort istedet vil ikke det ha noe si? Om jeg forstod deg rett. Er ikke verre enn å sende det tilbake om det er problemer. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Slik jeg ble fortalt ville den løsningen jeg har valgt kunne avlaste hverandre ved behov, derfor er det plukket ut slik. Men denne Nvidea løsningen du snakker om, hvilket skjermkort kan man da evnt. velge, og størrelse? Det må jo passe sammen og gi mest mulig ytelse osv. EDIT; Ser nå etter å ha lest meg opp emnet om Hybryd Power så kan man ikke benytte seg av en 3xxx mot 4xxx serie i hybrid, ergo det funker dårlig blir som du sier, dette var litt synd da jeg var klar for å prøve ATI, men da kan det virke som Nvidia blir mitt valg. Spørsmålet er jo da hvilket hovedkort og skjermkort jeg bør plukke meg ut, slik at jeg får mest pengene og ikke minst ytelse, støy og varme.. Hvilke spill skal du spille? Ser at WoW og EVE er nevnt, men disse kjører da fint på 780G. AMD kommer snart med sitt nye brikkesett 785G, kort er allerede tilgjengelig i USA, men offesiell lansering har tidligere vert satt til august. Kort basert på dette brikkesettet har de samme grunnegenskapene som 8x00/9x00 brikkesettene til Nvidia, dvs 7.1 LPCM og 24p. Endret 16. juli 2009 av karakas Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Hybrid Crossfore støtter vel både 3xxx og 4xxx kort, men ikke de kraftigste skjermkortene. Du kan f.eks. kjøre 780G+HD3450. Men hvilke spill skal du spille? Ser at WoW og EVE er nevnt, men disse kjører da fint på 780G. Ja, det er klar over, men det jeg mente er at man ikke kan krysse 2 forskjellige serier og få Hybrid systemet. AMD kommer snart med sitt nye brikkesett 785G, kort er allerede tilgjengelig i USA, men offesiell lansering har tidligere vert satt til august. Kort basert på dette brikkesettet har de samme grunnegenskapene som 8x00/9x00 brikkesettene til Nvidia, dvs 7.1 LPCM og 24p. Mulig jeg ikke leser godt nok, men hva mener du med dette? At Hybrid er mulig mellom 3 serien og 4 serien? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Beklager rotet litt der, så på listen over kort som støtter PowerXpress for Mobility Radeon, for Crossfire så er 3470 det beste kortet du kan benytte deg av. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Det blir nok ikke nødvendig. Lurer enda på om jeg skal ha noe eksternt kort, eller ikke. Eller om jeg går for Nvidia sitt Hybrid-system, meget usikker på hva som er mest effektmessig ifht. ytelse og varme og ikke minst støy for maskina. Men kom med forslag HK og GPU, så slipper jeg å lete en evighet for å finne noe som passer Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Pr dato er det flest argumenter for å velge komboen Asus M4N78 Pro og GTS 250/GTX 260. Om man da ikke velger oppsett uten integrert GPU. Som nevnt tidligere er komboen med GTS 250 så nær lydløs som mulig. Men i og med at jeg har 92 mm og 80 mm vifter i kabinettet, er det kakk umulig å få det helt stille. Remote Max burde være langt bedre her. 785G brikkesettet til AMD tar igjen gapet på digital lyd etc som nVidia sine brikkesett har. Erfaringsmessig tar det noen måneder før dette er reelt tilgjengelig. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Jeg har ikke behov for digital lyd, da jeg kjører Stereo. Og når det er et behov så kjøper jeg ekstern Lydkort uansett. Når det kommer til grafikk så skal jeg se litt mer nøye på det, før jeg bestemmer meg. Men hva er egentlig fordelen med Remote Max? ifht. andre merker på samme størrelser, ser dere snakker varmt og flott om Antec, men.. Endret 16. juli 2009 av Aalton Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Kan legge til at mens jeg skrev det forrige innlegget så tok hovedkortet i en av mine HTPCer kvelden, så må ut på jakt selv. Kommer til å vente på 785G brikkesettet selv. Ser at Norek forventer å få inn sine første kort 14. august. Men jeg skulle aller helst hatt mITX så får vente og se hvordan ståa er om en måneds tid. På prosessorfronten kommer jeg til å bruke den gamle Phenomen til de nye 45W 3/4-kjernene kommer på markedet i september. Om du vurderer 780G, men kan vente en måneds tid før du kjøper så hadde jeg ventet på 785G ihvertfall. Det er ikke bare lyd-delen som er oppdatert, men hele videobiten (UVD) er oppgradert til 2.2 noe som tilsvarer HD4xxx serien. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har ikke behov for digital lyd, da jeg kjører Stereo. Og når det er et behov så kjøper jeg ekstern Lydkort uansett. Når det kommer til grafikk så skal jeg se litt mer nøye på det, før jeg bestemmer meg. Men hva er egentlig fordelen med Remote Max? ifht. andre merker på samme størrelser, ser dere snakker varmt og flott om Antec, men.. Skal man se filmer (DVD og BlueRay) via HTPC, da holder ikke stereo. Men også for musikk til stereo er det bare pluss med digital lyd fra HTPC. Ekstra/eksternt lydkort er nesten bare bortkasta penger i HTPC sammenheng. Her gjelder det å få lyden mest mulig ubehandlet til "forsterker". DA-konverteringa bør gjøres der, eller i separat DA-konverter. Gjelder uansett om det er stereo, DTS, Dolby Digital eller LPMC. Antec lager jevnt over meget bra kabinett, og Remote Max bruker større vifter enn de fleste andre HTPC kabinett. Store vifter flytter mer luft på lav hastighet, mindre støy og kjøligere oppsett. Når prisen også er gunstig i forhold til at det er med IR-mottaker, LCD-display etc. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Dersom det ligger muligheter for hybrid på det nye brikkesettet, kommer jeg nok muligens ti å vente, men om det ikke skjer så kjøper jeg inn snart tenker jeg. Dog har jeg ikke noe hastverk heller, vet hva jeg vil ha så er ikke noe problem å bytte ut enkelt deler når det skulle være nødvendig.. Vi får se! EDIT; Lyden er som sagt ikke så veldig viktig, er fornøyd med lyden jeg har på lappisen jeg.. Endret 16. juli 2009 av Aalton Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Enormt bra oppsett du har fått stelt i stand her. Kommer til å vurdere noe av det samme selv, om ikke akkurat det samme Men ser på handlekurven din at du ikke har noen form for DVD-spiller? Skal du ha DVD-spiller/brenner som også kan lese Blu-Ray? I skrivende stund koster det jo bare rundt 700 kroner. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg tenkte jeg skulle bruke en gammel dvd-brenner jeg hadde liggende, da planen var å skaffe en Blu Ray litt senere.. Elers kan jeg nevne at jeg bytta ATI kortet med et 1GB GTS250 e.l Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 For ytelsen sin del du gjør det eller? Leser forresten om mange som er veldig misfornøyd med LCD-skjermen i fronten på Antec Fusion Kabinettet. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Vet ikke om du leste de postene i tråden som omhandlet det med valg av skjermkort, men jeg valgte dette pga. støy reduksjon og ikke minst hybrid systemet. Pr dato er det flest argumenter for å velge komboen Asus M4N78 Pro og GTS 250/GTX 260. Om man da ikke velger oppsett uten integrert GPU. Som nevnt tidligere er komboen med GTS 250 så nær lydløs som mulig. Tenker du på LCD skjermen til Fusion MAX? eller bare Fusion? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, etter å ha lest tråden litt mer nøye skjønner jeg valget Ja, mente den. Men leste litt mer rundt omkring, og det ser egentlig bare ut som det er noen som har vært litt uheldig med sine. Her er en veldig utfyllende review av kabinettet forresten. Overbeviste meg Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Det er godt, valgte jo 1GB versjonen fordi den gir meg lik ytelse og bedre støy reduksjon så var egentlig litt godt å få "stresset" ned det valget.. Gir jo også bedre lyd så er ganske sikker på at jeg har valgt riktig! Ellers er jeg også åpen for Blu-Ray muligheten, men akkurat nå har jeg ikke noe slike filmer og trenger det ikke. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Et par innlegg med off-topic er slettet. Ønsker man å diskutere forkortelser, uttrykk og begreper brukt innen mediesenter-PC-verdenen kan man opprette en egen tråd til dette. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå