Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å komme over noe eksen har gjort

Gjest Guest_Lei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Lei_*

Er det vanlig at det kan ta et år eller mer å komme over noe eksen har utsatt en for? Skulle ønske jeg bare kunne legge det bak meg. Jeg håper faktisk fortsatt på en unnskyldning men tror ikke eksen er en person som lar slike ting gå så dypt innpå seg. Jeg klarer meg greit nok nå, men vil slippe å tenke på det mer. Jeg tror det kunne hjulpet å finne ny kjæreste, men de som til nå har hatt lyst å bli sammen med meg har jeg ikke forelska meg i. Beklager at dette ble litt anonymt, men vil helst ikke bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilgivelse er en god ting, ikke fordi man later som om noe vondt aldri har skjedd, men fordi man slipper taket i bitre følelser som ikke gjør noe annet enn å skade en selv. Det idelle er selvsagt at andre ber om unnskylding og så viser oppriktig anger og et ønske om å gjøre ting bedre, men i de tilfellele der man ikke opplever dette, så kan det hjelpe å bare tilgi, å tenke at det som har skjedd er noe man ikke velger å tenke mer på, at det er noe man legger bak seg, at selv om det gjør vondt og føles urettferdig, så velger man å se på det som noe som aldri har eksistert, for på den måten å sette seg selv fri fra det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lei_*

Takk til begge for svar. Håper dere har rett, at det blir bedre med tiden. Skulle ønske jeg ikke var så bitter. Noen ganger tenker jeg at det kunne vært fint om jeg og eksen var venner,men det blir vel ikke med det første. Jeg klarer ikke godta valgene denne eksen har tatt. vet heller ikke hvordan jeg kan tilgi det når jeg blir så sint og lei meg av å tenke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...