Gå til innhold

No signal på skjermen.

Xnug3n

Anbefalte innlegg

Jeg fant nylig en ATI Radeon X1300 XT liggendes(Ja, den er utrolig nok bedre enn den jeg bruker). Jeg fikk slettet alt som kalte seg nVidia fra maskinen, og lagt inn driver til det nye skjermkortet. Jeg deaktiverte det gamle, og satt inn det nye. Da var det ikkenoe signal, selv om viften på kortet suser og går.

Hvis jeg har gjort noe galt, hadde det vært fint med litt hjelp. Kan ikke akkurat kalle meg selv noe særlig datakyndig.

Endret av Xnug3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv dette problemet med mitt Gainward Geforce 8500GT.

Det visste seg at er en ripe over følsomme ledere, noe jeg frykter satte en stopper for et ellers bra skjermkort.

Kanskje du kan ta en kikk etter riper på ditt skjermkort?

Men jeg tror ikke det er kortslutning, siden jeg har lest at ved kortslutning, så vil maskinen skru seg av etter noen sekunder (har ikke skjedd meg med Geforce kortet).

Så nå har jeg ett ATI Sapphire X1550, som utrolig nok takler Fallout 3 ganske bra.

Lenke til kommentar

Hvis du har LCD og du har byttet om til annen kabel. Si fra 9-pins til DVI kabel. Så må du sette opp på skjerm'en hva du skal bruke. Kan også være kjekt å instalere driver for skjerm'en. Ser du startup'en når du starter pc'en?

Lenke til kommentar

Hei!

Tror jeg har samme problemet.

Skulle kjøre en helt vanlig reboot av Windows, men når maskinen reboota så gikk skjermen i "sleep mode". Jeg ser ikke POST engang. Hører derimot oppstartslyden til Windows.

Viftene går på kortet, så det får jo strøm, men ingen bilde?

Har sjekket med en annen skjerm samt en annen DVI kabel, men ingen bilde.

Resatte BIOS, men det hjalp heller ikke.

Det gamle 7900GTX jeg har liggende fungerer derimot.

Er kortet helt dødt? Etter bare to korte uker? Ved kun å reboote?

Noen som har vært borti dette før?

Noen av de andre komponentene:

HK: Gigabyte EX58-UD4

CPU: Intel i7 D0 @ 3,6 GHz

RAM: 6 GB OCZ Platinum 1600 MHz

HD: Samsung Spinpoint 1 TB

PSU: Corsair HX850

Hjelp tas imot med stor takk, for Far Cry 2 og Crysis er ikke helt den samme opplevelsen med et 7900GTX :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...