Gå til innhold

Flimmer/dårlig kvalitet på pc-tv!

Ajesto

Anbefalte innlegg

Jeg formaterte igår, fordi det var en stund siden av følte at det trengtes.

Instalerte alt av det vanlige, lastet ned den nye driveren til Geforce 9800 Gx2 og kjørte igang.

Det var først når jeg åpnet vlc at det ble problemer.

Problemet:

Først så bildet helt forferdelig ut, alt var bare små firkanter og det var virkelig ikke bra og se på, deretter fikk jeg vite att jeg skulle endre output module fra Default til open gl, dette virket og bilde ble klart, trodde jeg.

Bildet er nå fint, men når scenene heter seg opp og ting begynner og gå fort på tven så kommer det flimmer, mange tynne streker på tvers av skjermen som rett og slett ødelegger alt. Jeg vet faktisk ikke om det er flimmer, men tenk deg att du sitter og ser på en filmen, og ser i bakgrunnen på en rett vegg, da ser jeg liksom er bildet blir delt opp, det er usynnlige streker som deler bildet og det er fryktelig irriterende og se på. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal beskrive det, håper noen skjønner hva jeg mener!

PS: Får dette også på pc skjermen, så det er ikke Kabelen. Jeg vil også si att kvaliteten på filmene har falt drastisk, det har helt sikkert noe med dette og gjøre og vil fikse seg når jeg finner en løsning. Rart at det skulle skje rett etter jeg har formatert og installert det nyeste drivern? Har også prøvd og instalere driveren fra 2006 som jeg har på cd, samme problem da også.

Er det skjermkortdriveren? Skjermkortet? Det var jo ikke slik før jeg formaterte?

Jeg vet virkelig ikke hva som er galt, eller hva jeg skal gjøre. Det er alltid ett eller annet problem etter jeg har formatert, så tror dette er siste gangen er formaterer denna pcen! smile.gif

Noen som har vært borte i det samme? Eller har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned directx_mar2009_redist

så kan du sette tilbake output module fra open gl til Default

i vlc kan du og sette under video settings, til deinterlace for fjerning av striper

Trykk START så KJØR og skriv dxdiag for å sjekke at du har video directX akselerasjon på

directx 9.0c er versjonen du skal ha

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Men det virket som det hjalp lite, er fortsatt flimmer på pc og tv når jeg enter ser på tv eller spiller, har jeg flerfarget skrivebordsbakgrunn kan jeg også se de svarte stripene røre på seg på skjermen.

eneste som ser litt rart ut i Dxdiax er en merknad jeg får opp på begge skjermene, virker litt rart med tanke på att jeg har den nyeste drivern fra nvidia.com

Filen nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll er ikke digitalt signert, noe som betyr at den ikke har blitt testet av Microsofts WHQL (Windows Hardware Quality Labs). Du kan kanskje få en WHQL-logosertifisert driver fra maskinvareprodusenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...