Gå til innhold

Oppblåsbar vest til voksen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å gå til anskaffelse av en oppblåsbar redningsvest, da jeg syns den vanlige jeg har nå er for stor og klumpete til den båtferdselen jeg vanligvis bedriver, nemlig båtturer i skjærgården.

Det er viktig at vesten ikke er av typen som blåser seg opp automatisk ved kontakt med vann, den skal kun blåse seg opp ved trekk i snor.

Jeg veier 80 kg og er 190 cm høy.

 

Viktige kriterier er:

1. Sikkerhet (selvfølgelig)

2. Komfort

3. Vedlikehold og vedlikeholdskostnader

 

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt mye skryt av Baltic Winner 150, men er det noen som vet om man kan skru av denne "modulen", som får vesten til å blåse seg opp automatisk, på denne vesten?

 

Den H/H vesten jeg har har en egen "modul" for selvutløsningen, som kan skrues av. Kanskje det er noe lignende på andre vester? Betalte 799 på XXL Sport og Villmark for 2 år siden.
Lenke til kommentar

Jeg har en Baltic 150 og denne blåser seg opp automatisk. Det er også snorer man kan dra i for å utløse, men vet ikke om man kan fjerne mulighet for automatisk oppblåsing dog. Uansett, så er vel ikke dette å anbefale hvis du har sikkerhet som første prioritet.

 

Baltic 150 må vel være bankers, hvis du er redd for at den ikke blåser seg opp automatisk?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Slike vester lages ikke på det grunnlaget at de da ikke kan kalles for redningsvest. ( vis du faller overbord og slår deg bevistløs i fallet så vil du ikke ha mulighet til å blåse den opp. Dermed er du dømt til en drukningsdød) Den vesten, H/H, som selges på xxl kan modiferes slik at den ikke løses ut. Dette gjøres ved å fjerne salttabletten. ( Salttabletten løses opp i kontakt med vann og vesten blåses opp) Dette er noe jeg ikke vil anbefale.

 

Ser ikke poenget med det heller. Vesten tåler jo mye regnvær vis det er det du frykter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...