Gavekort Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 wiak skrev: husker noen 4870 som var raskere en 3870 X2 så ja en 5870 er egentlig like rask som en 4870 X2 så en 5870 X2 blir da dobbel så raskt som en 5870 eller fire ganger så rask som en 4870 eller noe sånt Hadde det bare vært så forutsigbart. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Simen1 skrev: efikkan skrev: Gjør heller som meg, kjøp det som gir mest ytelse for pengene i dag, og kjøp så nytt når det ikke duger lenger. Godt poeng. Et skjermkort som duger bra til de spillene man spiller blir ikke på magisk vis dårlig over natta når det lanseres noe nytt og ennå bedre. Så lenge det duger bra til de spillene man spiller så er det ingen grunn til å oppgradere. hehe simen1, du har glemt at skjermkortene blir dobbel så raske over natten, en dag har du et raskt skjermkort den andre dagen er det ræva tregt *hint hint* crysis *hoste* crysis er LIKE treg på alt fremdeles hehe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da snakker vi perfekt skalering hvis vi skal se det på den måten, er jo spill der X2 bruker bare en kjerne og da blir det som et 4870. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Amanita Muscaria skrev: Da snakker vi perfekt skalering hvis vi skal se det på den måten, er jo spill der X2 bruker bare en kjerne og da blir det som et 4870. ja vet, men en 5870 vil bli like rask som en 4870 X2, etter trenden mellom 3870 og 4870 hint http://techreport.com/articles.x/14990/9 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja, vet...sa det lengre bak i tråden her Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 wiak skrev: Simen1 skrev: efikkan skrev: Gjør heller som meg, kjøp det som gir mest ytelse for pengene i dag, og kjøp så nytt når det ikke duger lenger. Godt poeng. Et skjermkort som duger bra til de spillene man spiller blir ikke på magisk vis dårlig over natta når det lanseres noe nytt og ennå bedre. Så lenge det duger bra til de spillene man spiller så er det ingen grunn til å oppgradere. hehe simen1, du har glemt at skjermkortene blir dobbel så raske over natten, en dag har du et raskt skjermkort den andre dagen er det ræva tregt *hint hint* crysis *hoste* crysis er LIKE treg på alt fremdeles hehe Tsk, 8800GT kjører fint Crysis på høyt. Det var ingen spill jeg ikke kunne spille med mitt 8800GT. Jeg kjørte GTA4, Crysis, Farcry 2 og Fallout 3 på ganske høy grafikk. Selv 8800GTS holder den dag i dag. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Crysis er ikke så ille lengre, for og dra det totalt på maks er en ting. Men Ati-kortene har blitt bedre på Crysis:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 wiak skrev: husker noen 4870 som var raskere en 3870 X2 så ja en 5870 er egentlig like rask som en 4870 X2 så en 5870 X2 blir da dobbel så raskt som en 5870 eller fire ganger så rask som en 4870 eller noe sånt Hva slags innside-informasjon fra AMD/ATI sitter du og ruger på siden du kan påstå noe slikt? All erfaring tilsier at vi ikke kan estimere neste "generasjon" skjermkort til å doble ytelsen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har litt med at kortene kommer med dx.11 og det gjør at de blir mye raskere i dx.10 spill. Men det der blir grov sammenligning da, men at 5870 blir raskere enn 4870x2 kan jeg vedde ballene mine på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Amanita Muscaria skrev: Har litt med at kortene kommer med dx.11 og det gjør at de blir mye raskere i dx.10 spill. Her må du komme med en teknisk forklaring. Amanita Muscaria skrev: Men det der blir grov sammenligning da, men at 5870 blir raskere enn 4870x2 kan jeg vedde ballene mine på. Da skal du ikke føle deg helt trygg. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Det med dx.11 kort blir raskere i spill med dx.10 har jeg lest flere plasser, bare søk litt;) Så kan du samtidig se på specsa. til 5870;) Og jeg føler meg veldig trygg på sistnevnte. Men alt kan jo skje of course, men når Ati er såpass høye på pæra og går ut og sier at vi kommer til og bli positivt overrasket så velger jeg og være optimist :!: Men for all del, de kan jo bli ræva også............ Og hvofor er det så usannsynlig at 5870 blir bedre enn 4870X2, 4870 ble jo bedre enn 3870x2;) Endret 10. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har sett at flere har hevdet det om ytelsen til DirectX 11, men ingen som har kunnet begrunne det. Det er ikke usannsynlig at 5870 blir cirka like bra som 4870X2, men det må være en god grunn for å trekke den konklusjonen før vi har grunnlag til annet enn synsing. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ikke beste bevis, men gir litt grunnlag ihvertfall: http://www.tweaktown.com/news/12014/radeon...aled/index.html Og du finner mye bare man gidder og lete litt. Men skulle gjerne lest hvorfor dx.11 er bedre, hva som ligger bak altså. Enn bare dx.11 blir raskere i dx.10 spill. Endret 10. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Dette passer bra for min del, skal nok kjøpe skjermkort nå i høst. Om det ikke blir et toppkort på meg, så hjelper det mye med nye kort, med tanke på pris på andre kort. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det kommer jo et par dx.11 spill i år, men det viktigste er jo som du sier CAT: pris-krigen fortsetter og prisene går ned Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Amanita Muscaria skrev: Ikke beste bevis, men gir litt grunnlag ihvertfall: http://www.tweaktown.com/news/12014/radeon...aled/index.html Der ser vi at de teoretiske tallene ligger godt under HD 4870X2. Tipper at de nye RV870-brikkene yter bedre enn HD 4870X2 i spill som er dårlig egnet for multi-GPU, og dårligere i de spillene som som skalerer bra. Hvis ryktene stemmer så er RV870 en videreutvikling av RV770. GT300 er ikke en videreutvikling av GT200. Amanita Muscaria skrev: Det kommer jo et par dx.11 spill i år, men det viktigste er jo som du sier CAT: pris-krigen fortsetter og prisene går ned Hvilke spill kommer til å støtte DX11 i går forresten? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tja, kommer jo allerede et par i år : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games...ectX_11_support Dvs Battleforge og Dirt 2 (med mindre det er utsatt til 2010). Trolig så er mangelen på Dx 10.1 og DX 11 spill pga Nvidia som har vært sein til å komme med støtte for ny teknologi. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Amanita Muscaria skrev: Ikke beste bevis, men gir litt grunnlag ihvertfall: http://www.tweaktown.com/news/12014/radeon...aled/index.html Og du finner mye bare man gidder og lete litt. Men skulle gjerne lest hvorfor dx.11 er bedre, hva som ligger bak altså. Enn bare dx.11 blir raskere i dx.10 spill. Hvis spesifikasjonene stemmer (noe som er usikkert), så kan det se ut som at 5870 får 70-80% bedre ytelse enn 4870, kanskje noe mer. Vi kan uansett ikke si noe for sikkert, utenom at AMD/ATI planlegger noe som er vesentlig bedre enn dagens. Poenget mitt er at det er dumt å påstå noe så bastant når det ikke er dekning for å hevde det. Å anta at 5870 blir slik er en helt annen sak. At DirectX 10-spill skal yte bedre under DirectX 11 brister med all logikk. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) For dx.11 utnytter det bedre enn dagens dx.10 kort, derfor er det ikke ulogisk. http://www.tomshardware.com/news/AMD-ati-D...1-GPU,7952.html Og ja, hvis man går bare utifra tallene på specs. på 5870 så ligger det rett under 4870x2, men så tar du med det lille ekstra dx.11 gjør iforhold til dx.10 så kanskje vi har et kort som tar det. Men alt dette får vi svar på den dagen det kommer og frem til da skal vi spytte ut mest mulig teorier om hvor bra det blir :!: Som sagt Efikkan, vi kan bare gå utifra det vi leser og er jo en kjent sak at man er overpositiv på ny hardware :!: sier igjen, masse og finne hvis man søker litt:P Endret 10. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Amanita Muscaria skrev: For dx.11 utnytter det bedre enn dagens dx.10 kort, derfor er det ikke ulogisk. http://www.tomshardware.com/news/AMD-ati-D...1-GPU,7952.html Og ja, hvis man går bare utifra tallene på specs. på 5870 så ligger det rett under 4870x2, men så tar du med det lille ekstra dx.11 gjør iforhold til dx.10 så kanskje vi har et kort som tar det. Men alt dette får vi svar på den dagen det kommer og frem til da skal vi spytte ut mest mulig teorier om hvor bra det blir :!: Som sagt Efikkan, vi kan bare gå utifra det vi leser og er jo en kjent sak at man er overpositiv på ny hardware :!: sier igjen, masse og finne hvis man søker litt:P For det første er Tom's Hardware en kilde som vi må ta med et par tønner salt. I tillegg så nevner kilden din ingen verdens ting om det som du påstår. Det eneste den sier er at DirectX 11 vil kunne utnytte GPUen (og CPUen) bedre enn tidligere. Det er noe helt annet enn at DirectX 10-spill vil få bedre ytelse. DirectX 10-spill (og forøvrig DirectX 9, 8, og OpenGL x.x) vil bruke de samme kallene som tidligere. Både DirectX- og OpenGL-ytelse blir stadig forbedret fra driver til driver, men ytelsen til et eksisterende API blir ikke på magisk vis forbedret ved at det legges inn et nytt API som programvaren ikke engang bruker eller er optimalisert for. Hadde du programmert mot GPU i noen år selv, så hadde du forstått hvorfor dette er helt hull i hodet. Jeg må si at jeg tar sterk avstand fra de som sprer rundt tull og feilaktige påstander som fakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå